شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#کارکنان#قم

صفحات مجازی جزئی از حیثیت کارکنان دولت است؛ نمی‌شود کارمندی بگوید که بیرون از اداره رفتارهای من شخصی است

صفحات مجازی جزئی از حیثیت کارکنان دولت است؛ نمی‌شود کارمندی بگوید که بیرون از اداره رفتارهای من شخصی است

حوزه نوشت:معاون استانداری قم گفت: صفحات مجازی جزئی از حیثیت کارکنان دولت است و پروفایل‌های کارمندان در شبکه‌های اجتماعی از هویت اداری به شمار می‌رود و نمی‌شود کارمندی بگوید که بیرون از اداره رفتارهای من شخصی است.

ابوالقاسم مقیمی معاون استاندار قم در نشست رابطین حجاب و عفاف دستگاه‌های اجرایی استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: وقایع سال گذشته گوشه‌ای از جنگ ترکیبی دشمن بود و اگر فعالیت میدانی دشمن خاتمه یافت این امر به واسطه حضور و هوشیاری مردم بوده است اما این جنگ ترکیبی با ابزارها و در جبهه‌های متفاوتی بروز و ظهور خواهد یافت.

به گزارش حوزه، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان داشت: امروز موضوع حجاب و عفاف صرفاً به پوشش روسری زنان خلاصه نمی‌شود، بلکه گفتمان امنیتی از سوی ضدانقلاب است و خط سیر تحرکات معاندین برای نظام اسلامی است.

وی افزود: توطئه جداسازی اقشار مختلف جامعه در در عرصه‌های مختلف در حال شکل گیری است و نقشه دشمنان در ایجاد تفرقه‌ها است که در این زمینه باید هوشیار بود.

مقیمی عنوان داشت: موضوع رعایت حجاب در واقع صیانت از انقلاب اسلامی است و در حجاب و عفاف مقابله ما با دشمنان معاندی است که تلاش دارند تا جمهوری اسلامی را به سقوط به کشاندند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه زیست عفیفانه در حقیقت سبک زندگی اسلامی است ابراز داشت: جریان روشنفکری در ابتدای انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای از بین بردن حجاب و عفاف در جامعه انجام داد و در این راستا بیشتر تولیدات رسانه‌ای قبل از انقلاب به دلیل همین نوع نگاه، قابل استفاده و پخش برای جامعه امروزی نیست.

وی گفت: جریان روشنفکری اوایل انقلاب مجدد در قالب‌های مختلف، حرکت خزنده خود را شروع کرده و تلاش می‌کنند تا سبک زندگی ملت ایران را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه جبهه نیروهای انقلاب در ایام کرونا خود را در عرصه‌های مساوات و کمک به نیازمندان یافتند افزود: گفتمانی که امروز بواسطه گروه‌های جهادی و نیروهای انقلابی رایج شده در حقیقت همان سبک زندگی اسلامی است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم تاکید کرد: امروز در عرصه حجاب و عفاف شاهد ایستادگی منسجمی از سوی معاندین در برابر این گفتمان هستیم که البته با هوشیاری مردمی و ایستادگی بر سر آرمان‌ها موج برنامه ریزی آنان راه به جایی نبرد و به برکت خون‌های پاک شهدا غائله اغتشاشات سال گذشته ختم شد.

مقیمی بیان داشت: در قم نسبت به کل کشور حرکت پیشگامانه ای در عرصه مقابله با ناهنجاری‌ها داریم و شکل گیری قرارگاه ۱۹ دی با تاکید رهبر معظم انقلاب از ۵ سال قبل تاکنون پایه و اساس خوبی در عرصه حجاب و عفاف گذاشته و قدم‌های خوبی برداشته شد.

وی عنوان داشت: استان‌های کشور تلاش می‌کنند تا به الگوی تشکیل قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی برسند که این امر، اتفاق مبارکی است چرا که این امر موجب ساماندهی و هم افزایی دستگاه‌های مختلف نظارتی و فرهنگی و همچنین اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی خواهد شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم ابراز داشت: کمیته حجاب و عفاف در ادارات استان قم راه اندازی شده و همه دستگاه‌ها باید نمایندگان خود را معرفی کنند که تکالیفی در حوزه محیط اداره شامل کارمند و ارباب رجوع و همچنین در قبال زیر مجموعه‌های خود در بیرون از ادارات بر عهده دارند.

مقیمی با بیان اینکه موضع ما در حوزه حجاب و عفاف رعایت قانون است افزود: این امر پذیرفتنی نیست که اداره‌ای بگوید من نسبت به نحوه پوشش ارباب رجوع خود وظیفه‌ای ندارم.

وی گفت: صفحات مجازی جزئی از حیثیت کارکنان دولت است و پروفایل‌های کارمندان در شبکه‌های اجتماعی از هویت اداری به شمار می‌رود و نمی‌شود کارمندی بگوید که بیرون از اداره رفتارهای من شخصی است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم ادامه داد: بازرسی‌ها در حوزه رعایت دستورالعمل‌های حجاب و عفاف به دو صورت میدانی و نامحسوس صورت می‌گیرد که کار سختی است و دستگاه‌ها باید همراهی لازم را در این امر داشته باشند.

۲۱۶۲۱۷