شهر خبر

حرام‌خوری در بی‌حیا شدن انسان و گذر از خط قرمزها تاثیر دارد / ایران فقیر نیست ؛ مردم هم نباید فقیرانه زندگی کنند /

حرام‌خوری در بی‌حیا شدن انسان و گذر از خط قرمزها تاثیر دارد / ایران فقیر نیست ؛ مردم هم نباید فقیرانه زندگی کنند /

تسنیم نوشت:امام جمعه موقت شهرکرد گفت: ایران کشوری فقیر نیست و انتظار می‌رود مردم ما نیز فقیرانه زندگی نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: خانواده کانون مقدسی است که خداوند مقرر فرموده است که بندگان از حلال خداوند استفاده کنند و در این دنیا در کنار زندگی با خانواده، نسل‌های آینده پرورش یابند.

وی افزود: اسلام اولین گام تربیت را در خانواده می‌بیند، در واقع شالوده تربیت در خانواده اتفاق می‌افتد، منش و روش پدر و مادر و حتی پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و دیگر اعضای خانواده در شخصیت فرزند تاثیر بسزایی دارد، نحوه سلوک، رفتار، زندگی و تعامل از درس‌های آموزنده هستند.

امام جمعه موقت شهرکرد معاش و لقمه حلال را مسئله مهم دیگری در خانواده دانست و گفت: اینکه امرار معاش خانواده از چه مسیری باشد، تاثیر شگرفی در زندگی فرد دارد و نمی‌شود آن‌ را نادیده گرفت. آثاری که از خوردن حرام توسط پدر و مادر بر زندگی فرد ایجاد می‌شود غیرقابل انکار است. حرام‌خوری در بی‌حیا شدن انسان و گذر کردن از خط قرمزهای خداوند تاثیر دارد.

فاطمی بیان کرد: ایران کشور فقیر و تهی‌دستی نیست، بلکه کشوری ثروتمند است، هر چند که آن را رژیم‌های گذشته و متولیان امور در تاریخ گذشته ضعیف نگه داشتند. این مسئله تنها اختصاص به ایران ندارد، بلکه سوء سیاست و نوکری دولتمران گذشته، اجحاف و زورگویی و ستمگری را برای کشور داشتند و مانع پیشرفت شدند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، گفت: وقتی یک ملتی بخواهد علی‌رغم خواست ابرقدرت‌ها و نقشه‌های آن‌ها روی پای خود بایستد و از پوست خود در بیاید، آزار بسیار خواهد دید و تحریم یکی از آن آزار و اذیت‌هایی است که می‌خواهند ملت‌های مظلوم همچنان در بند باشند.

امام جمعه موقت شهرکرد ضمن تاکید بر اینکه ایران کشور فقیری نیست و انتظار می‌رود مردم ما نیز فقیرانه زندگی‌ نکنند، بیان کرد: برای دست‌اندرکاران بهزیستی و تامین اجتماعی آرزوی موفقیت داریم، چرا که در بسیاری از کشورهای جهان سوم چنین چیزهایی نیست، در عراق همچین چیزی نیست در خیلی از کشورهای مستضعف نیز چنین چیزی نیست.

فاطمی ادامه داد: به همت امام راحل و رهبر عالی‌قدر و قوانین تصویب شده در کشور، این امکانات وجود دارد، لیکن باید این امکانات ارتقا پیدا کنند. اگر همکاری صورت بگیرد برخی قوانین که در برخی موارد جوابگو نیست، برطرف می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما مسلمان هستیم و بر اساس خون شهدا که به عشق اسلام به میدان رفتند می‌خواهیم قوانین اسلامی باشند، شورای نگهبان نیز عده‌ای مسئول آن هستند که باید از موازین اسلامی مراقبت کنند.

۲۱۶۲۱۷