شهر خبر

یک امام جمعه: مردم آمارها را با یخچال خانه‌شان مقایسه می‌کنند/ مردم باید نتیجه آمارهای مسئولان را در زندگی احساس کنند

یک امام جمعه: مردم آمارها را با یخچال خانه‌شان مقایسه می‌کنند/ مردم باید نتیجه آمارهای مسئولان را در زندگی احساس کنند

فارس نوشت:امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اعلام برخی آمارها و ارقام از شرایط اقتصادی گفت: مردم آمارها را با یخچال خانه‌شان مقایسه می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان که با حضور مردم مؤمن و خداجوی سمنان در مصلای امیرالمؤمنین (ع) این شهر خوانده شد، با اشاره به آخرین تحولات ملی و بین‌المللی، به‌ویژه اوضاع اقتصادی در ماه‌های اخیر اظهار کرد: گرچه تلاش‌های خوبی در زمینه اقتصادی در دولت آیت‌الله رئیسی انجام شده است؛ اما مردم آمارها را با یخچال خانه‌شان مقایسه می‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات ارزشمند خود اشاره داشتند که آمارها باید برای مردم ملموس و عینی باشد؛ یعنی مردم باید نتیجه آمارهایی که ارائه می‌دهیم، را در زندگی خود احساس کنند.

امام جمعه موقت سمنان اضافه کرد: رهبری تأکید داشتند که مدیران کشور هر آماری که از عملکرد خود در بخش‌های مختلف ارائه می‌کنند، دقیق بوده و در عین حال، نتایج این تلاش‌ها و آمارها و ارقامی که اعلام می‌شود، سر سفره مردم مشاهده شود.

عبدوس با قدردانی از تلاش‌های همه مسؤولان برای رفع مشکلات کشور و مردم گفت: آمارهایی که ارائه می‌دهید، خیلی خوب است و ما از کوشش‌های دولتمردان قدردانی می‌کنیم؛ ولی این اعداد و ارقام باید در زندگی مردم نیز خود را نشان دهد و برایشان ملموس شود که اتفاق خوبی در اقتصاد یا هر بخش دیگری رخ داده است.

وی تصریح کرد: اقتصاد امروز مسأله نخست کشورمان است و مردم نیز درگیر مسائل اقتصادی و تأمین معیشت خود هستند و در این قبیل موارد باید هر اقدامی که انجام می‌دهیم، ناظر بر زندگی مردم و تأثیرگذاری بر آحاد جامعه باشد.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: آنچه در مسائل اقتصادی اهمیت دارد، این است که زندگی و معیشت جامعه به‌خوبی گذرانده شود و همه وقتی به جیب و یخچال خود نگاه می‌کنند، می‌توانند شرایط تورمی و قیمت‌ها را درک کنند.

عبدوس بیان کرد: اگر سفره‌های مردم رنگین‌تر شده بود و یخچال‌های خانه‌هایشان وضع بهتری داشت، خودشان درک می‌کنند که کنترل تورمی صورت گرفته و آمارها تا چه اندازه قابل‌اتکا بوده است.

وی تصریح کرد: هر اقدام کوچکی در مسیر بهبود اوضاع اقتصادی، کنترل تورم و رشد درآمدهای مردم می‌تواند به جامعه کمک کنند و همه باید در این مسیر با جدیت قدم بردارند.

۲۱۶۲۱۷