شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سربازان#همدان#جمعه

بانوان سربازان خدا بر روی زمین هستند تا مقابل تمدن منحط غرب بایستند / در غرب بسیاری از بانوان تسلیم شهوت‌پرستان نشدند

بانوان سربازان خدا بر روی زمین هستند تا مقابل تمدن منحط غرب بایستند / در غرب بسیاری از بانوان تسلیم شهوت‌پرستان نشدند

ایسنا نوشت:امام جمعه همدان گفت: زن ایرانی بهترین الگو برای مقابله با تمدن مادی و منحط غربی است که برهنگی را ترویج می‌کند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه تقوای الهی تبعیت از امیرالمؤمنین، ولایت و همراهی با ولایت است اظهار کرد: به خاطر برگزاری مراسم‌ جشن عید غدیر باید از همه افراد تقدیر کرد چراکه برنامه مذهبی بزرگی را برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در جشن بزرگ غدیر نشان‌دهنده زنده بودن نگرش‌ دینی در جامعه است افزود: گاهی مردم نسبت به مسائل معیشتی و اقتصادی دغدغه و نگرانی دارند اما توجه به مسائل دینی در جامعه برجسته است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عمق‌بخشی به مفاهیم دینی نیازمند حضور بیشتر متفکران دینی در جامعه است تصریح کرد: امروز تولیدات علمی حوزوی باید امتداد اجتماعی پیدا کند تا دینداری در جامعه ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مساله تبلیغ بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باید جدی‌ گرفته شود ادامه داد: حوزه علمیه وظیفه پررنگی در این بخش دارد البته تبلیغ مسائل دینی تنها بر دوش حوزه نیست و هر فردی که می‌تواند باید در این حوزه فعال باشد.

شعبانی با بیان اینکه والدین، معلمان، بازاریان و کارمندان در هر جایی که هستند موظفند تبلیغ درست دین را انجام دهند خاطرنشان کرد: همه افراد که توان تبلیغ و تبیین دین را دارند حتی اگر یک نفر مخاطب داشتم باشیم، موظف به تبلیغ دین هستند و همه ما باید احساس وظیفه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ناراحتی برخی از افراد و جریانات از برگزاری جشن‌های عید غدیر قابل درک نیست گفت: این اتفاق هم در نوع خود جالب توجه است!.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم در حوزه عفاف و حجاب که هفته آن را پشت سر گذاشتیم مطالباتی داشتند اظهار کرد: افزایش آگاهی بزرگترین مانع بی‌بند و باری در جامعه است و آگاهی جامعه به ویژه بانوان ما نسبت به مبانی فکری گروه‌هایی که تشویق برهنگی می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: واقعیت‌ها از تمدن غربی که مبتنی بر لذت‌جویی است را باید مطالعه و تبیین کنیم که امروز یکی از شاخص‌های آن توسعه برهنگی است.

امام جمعه همدان تاکید کرد: تمدن غربی دستاوردهایی نیز داشته و نمی‌خواهیم این تمدن را کاملا سیاه معرفی کنیم اما در عرصه فرهنگی کاملا ضد اخلاق، ضد فطرت، ضد معنویت و شدیدا بی‌عفت است.

وی ادامه داد: تمدن مادی امروز تلاش می‌کند غرایض و شهوات را میدان‌دار زندگی اجتماعی کند، مصلحت‌سنجی و منفعت‌طلبی تمدن غربی مبتنی بر ارضای غرایض بی‌حد و حصر حیوانی است و میلیون‌ها وب‌سایت غیر اخلاقی و تولید فیلم‌های مبتذل بنای حیازدایی از جامعه را دارند.

شعبانی با اشاره به اینکه تمدن غربی از میوه شجره ممنوعه بهره برده است خاطرنشان کرد: این تمدن باعث هبوط و سقوط بیشتر انسان می‌شود و به دنبال توسعه خود است.

وی با بیان اینکه موثرترین افراد در مقابل این تمدن بانوان مسلمان هستند گفت: در غرب بسیاری از بانوان تسلیم شهوت‌پرستان نشدند اما زن مسلمان ایرانی موثرترین مانع این تمدن است چراکه نسخه شوم این تمدن با مزاج زن ایرانی سازگار نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز زن باعفت ایرانی می‌داند که در کارزار با تمدن ضد فطرت و عفت قرار دارد اظهار کرد: اکثریت جامعه ما حجاب دارد حتی اگر گاه کمرنگ باشد اما باید دانست که حجاب امروز یک وظیفه شرعی فردی نیست بلکه امروز زنان در میدان رزم و تقابل با تمدن مادی هستند.

وی خاطرنشان کرد: زن ایرانی زنی مسلمان است که هنگام فعالیت اجتماعی نماد عفت، متانت و حیاست و از اندیشه اجتماعی، هنر تربیت کردن و ... برخوردار است و بین زیست انسانی و حیوانی فرق قائل بوده و بزرگترین مانع توسعه جهل است.

شعبانی با اشاره به اینکه حجاب مانع پیشرفت فکر و اندیشه شیطانی است گفت: گاهی مطرح می‌شود حجاب مانع پیشرفت است، اگر منظور از توسعه،گسترش تفکر شیطانی و تمدن مادی مد نظر غرب است، حجاب مانع آن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حجاب در کلیت و مفهوم مانع رشد مادی و معنوی نیست اظهار کرد: اسلام حجاب را واجب کرد تا زن بتواند در زمان حضور جامعه متانت، عفت و حیای خود را حفظ کند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: هیچ کس مانند زن ایرانی نمی‌تواند در مقابل تمدن منحط غربی قد علم کند و به همین خاطر است که دشمنان بر روی بانوان متمرکز شدند و تلاش می‌کنند که عفت را در جامعه از بین ببرند.

وی با بیان اینکه بانوان سربازان خدا بر روب زمین هستند تا مقابل تمدن منحط غرب بایستند افزود: این لشکر را باید درک کرد و افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند نیز باید آگاه شوند.

شعبانی با بیان اینکه اکثریت جامعه زنان ما عفیف هستند تاکید کرد: گاهی باید از اتفاقاتی که برای زنان غربی ایجاد شده سخن گفت و خطرات بی‌حجابی را گوشزد کرد.

وی گفت: برای همه بانوان و حتی افرادی که کشف حجاب کردند دعا می‌کنیم که عاقبت به خیر شوند.

۲۱۶۲۱۷