شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

ادعای وزیر دفاع اسرائیل:

بیشتر از 50 تلاش ایران برای ترور شهروندان اسرائیلی و یهودی در سراسر جهان را خنثی کردیم

وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید این رژیم و متحدانش در سال‌های اخیر توانسته‌اند بیشتر از پنجاه تلاش ایران برای ترور شهروندان اسرائیلی و یهودی در سراسر جهان را خنثی کنند.

بیشتر از 50 تلاش ایران برای ترور شهروندان اسرائیلی و یهودی در سراسر جهان را خنثی کردیم
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ۱۰:۲۵:۰۳
اعتمادآنلاین |

یواف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید این رژیم و متحدانش در سال‌های اخیر توانسته‌اند بیشتر از پنجاه تلاش ایران برای ترور شهروندان اسرائیلی و یهودی در سراسر جهان را خنثی کنند.

به گزارش انتخاب و به نقل از بی بی سی، گالانت که از جمهوری آذربایجان دیدار می‌کند، پنجشنبه در باکو گفت بیشتر این حملات در لحظات آخر خنثی شدند.

گالانت گفت:‌ «در سال‌های اخیر، ایران یک کارزار جهانی با ابعاد بی‌سابقه‌ را برای هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها و یهودی‌ها آغاز کرده است.»

او افزود:‌ «به‌خاطر سازمان‌های دفاعی‌ ما و همکاری نزدیک با بسیاری از کشورها این تهدیدات را خنثی کردیم و جان افراد را نجات دادیم.»

دیدار گالانت از باکو در حالی انجام می‌شود که مقام‌های جمهوری آذربایجان دو روز پیش از دستگیری از یک شهروند افغانستان به اتهام تلاش برای حمله به سفارت اسرائیل خبر داده بودند.

یواف گالانت در باکو با الهام علی‌اف، رییس‌جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

بنا بر‌اعلام وزارت دفاع اسرائیل،‌ چالش‌های مشترک و همکاری‌‌های راهبردی در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

گالانت همچنین با ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع و الچین گلی‌اف، فرمانده نیروی مرزبانی این کشور دیدار کرد.

روابط میان جمهوری آذربایجان و اسرائیل با گشایش سفارت‌های دو دولت در پایتخت‌های یکدیگر گسترش یافته است.

جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در ماه مارس به بیت‌المقدس سفر کرد و اسحق هرزوگ، رییس‌ اسرائیل در ماه مه از باکو دیدن کرد.

اسرائیل بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به جمهوری آذربایجان است و نزدیک به ۷۰ درصد تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور را تامین می‌کند.

اسرائیل همچنین ۳۰ درصد نفت مورد نیاز خود را از جمهوری آذربایجان وارد می‌کند.