شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#وزارت علوم

وجود آزمایشگاه پیشرفته روان‌شناسی اسلامی در دانشگاه استنفورد آمریکا / ضعف ایران در حوزه روش‌شناسی

وجود آزمایشگاه پیشرفته روان‌شناسی اسلامی در دانشگاه استنفورد آمریکا / ضعف ایران در حوزه روش‌شناسی

مبلغ نوشت: حجت الاسلام دکتر آذربایجانی با اشاره به اینکه در ایران از دو سال پیش رشته روانشناسی اسلامی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تصویب شده‌اند و هم اکنون در وبسایت وزارت علوم قرار دارند، از تالیف بیش از صد اثر و همچنین وجود 12 فصلنامه و برگزاری ده همایش بزرگ در حوزه روانشناسی اسلامی در سالهای اخیر در ایران خبر داد.

به گزارش «»- سومین نشست علمی تخصصی آینده علوم انسانی در پژوشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خرداد ماه سال جاری برگزار شد در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکترمسعود آذربایجانی استاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با موضوع آینده روانشناسی اسلامی در ایران و جهان به سخن پرداخت.

دکتر آذربایجانی گفت در ده سال اخیر حوزه روان شناسی اسلامی پیشرفت های زیادی در سطح جهان به وجود آمده است و بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان مانند استنفورد آمریکا و کمبریج در انگلیس در این حوزه به شدت مشغول به فعالیت هستند و آزمایشگاه روان شناسی اسلامی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیا آمریکا در این حوزه تحقیقات پیشرفته ای را سامان داده است.
حجت الاسلام آذربایجانی با اشاره به اینکه در ایران از دو سال پیش رشته های روانشناسی اسلامی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تصویب شده‌اند و هم اکنون در وبسایت وزارت علوم قرار دارند، از تالیف بیش از صد اثر و همچنین وجود 12 فصلنامه و برگزاری ده همایش بزرگ در حوزه روانشناسی اسلامی در سالهای اخیر در ایران خبر داد. ایشان با اشاره به اینکه معنویت گرایی در دهه های اخیر در جهان رو به افزونی گذاشته است به نحوی که در سال 2005 ترجمه کتاب مثنوی معنوی یکی از پرفروش‌ترین کتابها در سطح جهان شد و فردی مانند نماینده بایدن در مناظرات انتخاباتی اخیر، موضوع عفاف را یکی از شعارهای انتخاباتی باید اعلام کرد.
آقای آذربایجانی با برشمردن برخی از ضعف ها در این حوزه در کشور، ضعف در حوزه روش شناسی در روان شناسی اسلامی را یکی از کمبودهای جدی دانست که باید روی آن تمرکز بیشتری در آینده شود. ایشان اضافه کرد که کار خوب آقای عباس پسندیده در حوزه روش شناسی روان شناسی اسلامی یکی از اتفافات خوب در این حوزه است.