شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیسان#گوشت#گوشت قرمز#واردات#رئیسی

نیسان آبی دادیم و گوشت قرمز گرفتیم

درجریان سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به کنیا، دو قرارداد همکاری امضا شد. یکی برای فروش نیسان زامیاد ایرانی به کنیا و دیگری برای واردات گوشت قرمز به ایران.

روزنو نوشت: مجوز واردات گوشت قرمز از کنیا که پس از بررسی‌های تفصیلی سازمان دامپزشکی و صدور تأییدیه‌های بهداشتی صادر شده است، می‌تواند به تعدیل قیمت گوشت در بازار ایران کمک کند، از طرف دیگر چون واردات این محصول در ازای صادرات نیسان آبی است می‌توان گفت هیچ ارزی از کشور برای واردات گوشت قرمز خارج نمی‌شود.


این قرارداد از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور و به جای واردات گوشت از کشورهایی چون برزیل، استرالیا و نیوزلند که به دلیل بعد مسافت در قیمت مقرون به صرفه نیست و بر کیفیت گوشت نیز اثرگذار است، بررسی‌های به عمل آمده در کنیا نشان داد جایگزینی بازار این محصول، تبعات مثبت اقتصادی به همراه دارد.


گفتنی است بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات، بحرین، کویت نیز گوشت گوسفندی، گاوی و دام زنده با قیمت 1 تا 3 دلار از کنیا وارد می‌کنند چون گواهینامه‌های بهداشتی این کشور هم بسیار سختگیرانه و در سطح اروپاست.