شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#هوای تهران

هوای تهران؛ ناسالم برای گروه‌های حساس

هوای تهران؛ ناسالم برای گروه‌های حساس

ایسنا نوشت: کیفیت هوای تهران هم اکنون در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، عدم وزش باد مؤثر تا صبح امروز و افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد می‌شود.

با افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند با توجه به افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش نسبی غلظت آلاینده ازن سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی پنجشنبه سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود، با این‌ حال احتمال گسیل گردوخاک ناشی از وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات در مناطق مستعد وجود دارد.

همچنین کاهش تردد خودروها در صبح فردا جمعه ۲۳ تیز تعطیل سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، با این حال احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نخواهد بود.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه موجب کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق خواهد شد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «آلاینده ازن» با میانگین ۱۰۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۷ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

۴۷۲۳۶