شهر خبر

وزیر دفاع انگلیس خطاب به کی‌یف: متحدان اوکراین سرویس تحویل آمازون نیستند

ایسنا نوشت: وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به سوالی درباره شکایتهای زلنسکی مبنی بر عدم ارائه جدول زمانی مشخص یا مجموعه‌ای از شروط برای پیوستن به ناتو، به کی‌یف پیشنهاد کرد با تاکید بیشتری از غرب بابت کمک‌هایش به این کشور سپاسگزاری کند.

به نوشته روزنامه گادرین، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفته عجله اوکراینی‌ها برای دریافت تمام این کمک‌هایی که دریافت کرده‌اند به این معنی است که هرگز بابت کمک‌های دریافتی، سپاسگزار نبوده‌اند.

وزیر دفاع انگلیس در یک نشست در حاشیه اجلاس سران ناتو در ویلنیوس، لیتوانی گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم، مردم می‌خواهند کمی شاهد قدردانی اوکراین باشند. توصیه من به اوکراینی‌ها این است که سعی کنید کشورها را متقاعد کنید که از ذخایر [سلاح] خود دست بکشند و باید سیاستمداران مشکوک در کشورهای دیگر را متقاعد کرد؛ می‌دانید، ارزشش را دارد و چه دوست داشته باشید یا نه، این یک واقعیت است.

وی همچنین بیان کرد که سال گذشته میلادی برای ارائه فهرست خرید تسلیحات به اوکراین رفت و گفت: می‌دانید که ما شرکت آمازون نیستیم. وقتی ۱۱ ساعت رانندگی کردم تا این لیست را بدهم این را گفتم.

او همچنین گفت که به آنها هشدار داده است که باید آموزش های بهتری برای سربازان خود ارائه دهند تا از متحمل شدن چنین میزان بالای تلفات جلوگیری کنند زیرا این امر باعث از دست دادن حمایت سیاسی از آنها می شود. او در عوض پیشنهاد ارائه یک برنامه آموزشی در بریتانیا را داد.

این مقام ارشد دفاعی انگلیس همچنین خاطرنشان کرد، می‌دانم که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با مردم این کشور صحبت می‌کند و با وجود شکایتی که دارد توافق نهایی نشست ویلنیوس برای اوکراین خوب است.

وی گفت: یک مساله مورد قبول است که اوکراین به ناتو تعلق دارد و این به منزله دعوت موثر برای عضویت اوکراین در ائتلاف است آن هم در هر زمانی که درگیری متوقف شود.

310310