شهر خبر

این مشاغل تهدید به جریمه شدند

این مشاغل تهدید به جریمه شدند
قابل توجه انبارداران؛ ثبت اطلاعات نکنید، جریمه می‌شوید

ایسنا: سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تاکید کرد که کلیه انبارداران و نگهداری‌کنندگان کالا اعم از تولیدی و توزیعی باید اقدام به ثبت ورودی، خروجی کالا و صدور حواله انبار کرده و سهل انگاری در این امر موجب تشکیل پرونده‌های سنگین تخلفات در محاکم قضایی خواهد شد.

امیر خوشبخت با تاکید بر اینکه ثبت اطلاعات ورود و خروج کالا از انبار الزامی است، گفت: طبق قانون، کلیه افرادی که از کالاها نگهداری می‌کنند، باید تمام کالاها، حتی کالاهای موجود از گذشته را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند.

به گفته وی طبق ماده ۶ مکرر ۲ قانون اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۴۰۰، ورود کالا به انبارها و مراکز نگهداری کالا و خروج کالا از آنها بدون قبض و حواله انبار موضوع این ماده، مستوجب محکومیت نگهداری‌کننده به جریمه نقدی می‌شود.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت تهران همچنین با بیان اینکه با توجه به فراهم شدن زیر ساخت "راهنمای انتخاب کالا " و امکان ثبت کالای معیوب و مستعمل در سامانه مطابق با واقعیت فیزیکی کالای موجود در انبار، زیر ساخت لازم جهت فعالیت کاربران و متقاضیان وجود دارد، گفت که کلیه نگهداری‌کنندگان کالا باید کالاهای خود را در سامانه جامع انبارها به آدرس //ثبت آنی کنند.

به گفته وی کلیه انبارداران و نگهداری‌کنندگان کالا اعم از تولیدی و توزیعی باید اقدام به ثبت ورودی، خروجی کالا و صدور حواله انبار کرده و سهل انگاری دراین امر موجب تشکیل پرونده‌های سنگین تخلفات در محاکم قضایی خواهد شد.