شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاریجانی#حوزه#انقلابی#اصولگرا

رقابت پنهان جناح های سیاسی بر سر لاریجانی/ هیچکس نمی‌گوید لاریجانی از دایره اصولگرایی خارج است

رقابت پنهان جناح های سیاسی بر سر لاریجانی/ هیچکس نمی‌گوید لاریجانی از دایره اصولگرایی خارج است

نامه‌نیوز نوشت: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای لاریجانی اگر بخواهد مورد قبول نیروهای انقلابی واقع شود باید نظراتش را در حوزه انقلابی‌گری و ارزش‌های انقلابی به روز کند تا قضاوتی تازه بر او صورت بگیرد.

: صحبت‌ها درباره ورود یا عدم ورود علی لاریجانی به انتخابات مجلس زیاده شده است و حتی درباره این موضوع هم صحبت می‌شود که اگر او نامزد شود، از سوی کدام پایگاه سیاسی خواهد آمد؛ اصلاح‌طلبان، اصولگرایان یا اعتدالی‌ها؟

حمیدرضا ترقی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «تا کنون هیچ بحثی میان اصولگرایان درباره اینکه اگر آقای لاریجانی نامزد انتخابات مجلس شود، نشده است ولی در مجموع هیچکس نمی‌گوید آقای لاریجانی از دایره جبهه اصولگرایی خارج شده است ولو آنکه انتقادهایی به مواضعش وجود داشته باشد؛ بنابراین در عین حال که کسی او را خارج از اصولگرایی نمی‌داند ولی برای اصولگرایان او مصداقی نیست که بتوان برای یک مجلس انقلابی تعریفش کرد و نیروهای انقلابی نسبت به او گرایش مثبتی ندارند. به هر حال آقای لاریجانی سابقه خوبی در ریاست مجلس، شورای عالی امنیت ملی، صداوسیما و دیگر مسئولیت‌ها داشته است اما در مقطع کنونی به نظر نمی‌رسد او گزینه خوبی برای تشکیل یک مجلس انقلابی باشد».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان و جریان اعتدالی خیلی تلاش می‌کنند که پشت سر آقای لاریجانی پنهان شوند و با تمسک به او اهداف خود را پیش ببرند اما تا کنون نشانه‌ای از سوی آقای لاریجانی وجود ندارد که او پاسخ مثبتی به اصلاح‌طلبان داده باشد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای لاریجانی اگر بخواهد مورد قبول نیروهای انقلابی واقع شود باید نظراتش را در حوزه انقلابی‌گری و ارزش‌های انقلابی به روز کند تا قضاوتی تازه بر او صورت بگیرد. او فعلا سکوت کرده است و نمی‌شود قضاوت دقیقی درباره‌اش ارائه داد اما اگر بخواهد وارد صحنه شود جلوه تازه‌ای از انقلابی‌گری را باید نشان دهد که مردم او را در زمره نیروهای واقعا انقلابی قرار دهند».

ترقی در پایان گفت: «البته ممکن است بخش‌هایی از اصولگرایان از نظر فکری نزدیک به آقای لاریجانی باشند اما حمایت از او در جبهه اصولگرایی عمومیت ندارد».



۲۱۶۲۲۰