شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دانشگاه آزاد#دولت

انتقاد روزنامه دانشگاه آزاد از دولت رئیسی،بی پاسخ نماند/ حمله روزنامه ایران به این دانشگاه: فقط فکر پول هستید

انتقاد روزنامه دانشگاه آزاد از دولت رئیسی،بی پاسخ نماند/ حمله روزنامه ایران به این دانشگاه: فقط فکر پول هستید

بدنبال انتقادات رسانه های دانشگاه آزاد از دولت سیزدهم، روزنامه دولت به این دانشگاه حمله کرد.

روزنامه ایران نوشت:پس از چهار دهه فعالیت دانشگاه آزاد، رتبه بین‌المللی این دانشگاه رشد نداشته است. دانشگاه آزاد نتوانسته زیرساخت‌های علمی خود را بهبود بخشد

در روزهایی که دغدغه بسیاری از خانواده‌ها فرستادن فرزندانشان به دانشگاه است، افراد برای بالابردن رتبه شغلی یا به خیال خود پیدا کردن شغلی با درآمد بهتر دنبال ارتقای مدرک تحصیلی هستند. بازار «دانشگاه» رفتن هم که پر رونق است. در این میان دانشگاه آزاد است که روز به روز بر تعداد صندلی‌های آموزشی خود اضافه می‌کند و دانشجویان بدون آزمون زیادی را جذب می‌کند در حالی که عدم بالا رفتن کیفیت آموزشی، هزینه‌های سرباری به دوش دانشجوها می گذارد بدون آنکه خدمات قابل توجهی دریافت کنند و شهریه‌هایی که سال به سال آنقدر بالا می‌رود که دیگر توجیه‌پذیر نیست و باز از سوی دیگر عدم توجه جدی این دانشگاه به بالا بردن کیفیت علمی اساتید و دانشجوها، از معضلات اساسی این دانشگاه است؛ دانشگاهی که حالا در هر گوشه و کناری در کشور شعبه‌ای دارد.

در دوران کرونا نیز آموزش مجازی این دانشگاه مورد انتقاد جدی دانشجوها و جامعه نخبگانی کشور بود. حالا بسیاری خواهان توجه جدی وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد شده‌اند. برخی خبرها حاکی از آن است که این دانشگاه در زمینه افزایش واحدهای آموزشی و حتی توسعه دانشکده‌های فنی مهندسی یا پرستاری و مامایی در برخی شهرهای فاقد زیرساخت‌های علمی مناسب فعال شده است.
چالش‌های این دانشگاه حالا به علت جمعیت دانشجویانش پررنگ‌تر دیده می‌شود. اغلب دانشجویان دانشگاه آزاد شانسی برای حضور در دانشگاه سراسری نداشته‌اند که به ناچار دانشگاه آزاد را انتخاب کرده‌اند و اساساً از لحاظ مالی تأمین شهریه دانشگاه آزاد برای آنها دشوار است اما به هر حال علاقه‌مند به تحصیل هستند. افزایش بی‌رویه شهریه دغدغه مضاعفی برای دانشجویان است.
23302