شهر خبر

برشی از خاطرات هاشمی / معادیخواه، خاطرات آیت‌الله منتظری را مضر می‌داند

برشی از خاطرات هاشمی / معادیخواه، خاطرات آیت‌الله منتظری را مضر می‌داند

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از در خاطرات ۲۰تیر١٣٧٩ او آمده است:

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیستم تیر در مورد دیدار با معادیخواه و نظر او در مورد خاطرات آیت‌الله منتظری نوشته‌است. هاشمی رفسنجانی همچنین به برخی اظهارات رهبری نیز اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

معادیخواه، خاطرات آیت‌الله منتظری را مضر می‌داند/سال گذشته، رهبری اصلاح و اصلاح‌طلب را به کلی نادرست خواندند
آقای [حسن] الله‌وردی‌نژاد [دبیر مجمع پیروان ولایت‌فقیه] و دو نفر همراه آمدند و برای تشکیل نمایشگاه با همایش، برای یادآوری دوران سازندگی مشورت‌ کردند. گفتم، اگر بخواهد کار به طور مناسب انجام شود، باید همه دستگاه‌های اجرایی همکاری‌ کنند؛ بعید است، بتوانند همکاری آنها را در شرایط فعلی جلب‌ کنند. از متوقف‌شدن طرح‌ها و به‌خصوص آلومینای جاجرم و فاز بعدی فروکرم فاریاب و بخشی از آلومینیوم المهدی، ابراز ناراحتی کردند.

آقایان [مرتضی] الویری [شهردار تهران]، [عبدالمجید] معادیخواه [رئیس بنیاد تاریخ انقلاب]، [علی] مقدس‌زاده [شهردار منطقه ۶] و [اسماعیل] دوستی [شهردار منطقه ۳] از شهرداری [و محسن هاشمی، سرپرست دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمدند. دربارۀ ساختمان بنیاد تاریخ که به مشکل برخورد کرده، توافق و تصمیم‌گیری شد. آقای معادیخواه، فرهنگ قرآنی خود به نام «فروغ بی‌پایان» را آورد. گفت، خاطرات آیت‌الله [حسینعلی] منتظری را جهت اظهارنظر برایش فرستاده‌اند؛ خوانده است و آن را مضر می‌داند و اشکالات جدی دارد. علی هاشمی، فرزند حاج مصطفی آمد. برای وامی استمداد کرد؛ اخیراً از جهاد سازندگی، بازنشسته شده و مقروض است.

عصر به خانه آمدم. برای مراسم عقد سارا [دختر فاطی] با محمد لاهوتی، جمعی از بستگان نزدیک و فامیل هم بودند. با آشیخ محمد [هاشمیان]، عقد را خواندیم. شب در باشگاه ریاست‌جمهوری، ضیافت بود که من و آشیخ محمد شرکت نکردیم. آشیخ محمد، از وسعت ناامنی در استان کرمان شکایت داشت و گزارشی از وضع استان و سفر آقای [سیدمحمود هاشمی] شاهرودی [رئیس قوه قضائیه] به استان داد. شام ما را هم از باشگاه آوردند.

آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور]، امروز به آلمان رفتند. مسئولان آلمان استقبال خوبی کردند، اما مخالفت‌ها و هتاکی‌های ضدانقلاب و ۴۷۵ نماینده و جمعی از سازمان‌های حقوق بشری، سفر را تلخ کرده است.

در محافل سیاسی، بحث در مورد اظهارات دیروز رهبری وسیع است؛ راست‌ها خوشحال‌اند و چپ‌ها ناراحت و بعضی‌ها مقایسه وضع در ایران و شوروی را نامناسب می‌دانند؛ با توجه به اینکه خود ما از فروپاشی شوروی و تجدید حیات کشورهای اسلامی قفقاز و آسیای میانه خوشحال بودیم و دیگر اینکه در سال گذشته، رهبری اصلاح و اصلاح‌طلب را به کلی نادرست خواندند و امسال آن را به طور مشروط پذیرفتند.


۲۱۶۲۲۰