شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#اصلاح طلبان#انتخابات

می گفتند که لیست اصلاح طلبان را انگلستان بسته است / نمی‌گذارند که یک دستی مجلس از دست برود

می گفتند که لیست اصلاح طلبان را انگلستان بسته است / نمی‌گذارند که یک دستی مجلس از دست برود

نامه نیوز گفت:یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بحث تحریم نیست بلکه اگر اصلاح‌طلبان نتوانند نامزدهای موردنظرشان را وارد انتخابات کنند، ممکن است به سمت عدم مشارکت بروند.

برخی اصولگرایان در روزهای اخیر مدام می‌گویند که اصلاح‌طلبان در مسیر تحریم انتخابات قرار دارند. آنها مدعی‌اند که ریاست آذر منصوری بر جهبه اصلاحات نشانه رادیکال‌شدن این تشکل سیاسی در آستانه انتخابات مجلس است.

غلامعلی رجایی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «کسانی که می‌گویند اصلاح‌طلبان بنای تحریم انتخابات را دارند، باید پاسخ دهند که این سخن را از کجا آورده‌اند و کدام یک از اصلاح‌طلبان گفته است که باید انتخابات را تحریم کرد؟ واقعیت این است که اصلاح‌طلبان بنای تحریم انتخابات را ندارند اما این احتمال را می‌دهند که شرکتشان در انتخابات بی‌نتیجه و بی‌حاصل باشد. بحث تحریم نیست بلکه اگر اصلاح‌طلبان نتوانند نامزدهای موردنظرشان را وارد انتخابات کنند، ممکن است به سمت عدم مشارکت بروند. یعنی آنها نمی‌خواهند تحریم کنند اما وقتی ابزار شرکت در انتخابات از آنها گرفته شود، خب طبیعی است که شرکتشان در انتخابات نتیجه‌ای نخواهد داشت. برخی می‌گویند اصلاح‌طلبان به میدان بیایید و بعد از ردصلاحیت‌ نامزدهای اصلی‌تان و ناقص‌شدن لیستتان از انتخابات کنار نروید تا شکست بخورید تا ما شما را شکست‌خوردگان انتخابات معرفی کنیم. خب این با چه منطقی سازگار است؟»

او ادامه داد: «وقتی هم که اصلاح‌طلبان می‌گویند با این وضعیت امکان شرکت در انتخابات نداریم، به آنها می‌گویند شما انتخابات را تحریم کردید پس برانداز هستید. این حرف‌های سیاست‌زده واقعا فاقد ارزش است. قبلا هم به یاد داریم که می‌گفتند لیست اصلاح‌طلبان را انگلستان بسته است. از این حرف‌ها همیشه می‌زنند و چیز تازه‌ای نیست».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «باید از آن دسته اصلاح‌طلبانی که چندسال پیش و در انتخابات مجلس یازدهم می‌گفتند باید در انتخابات مشارکت بی‌قید و شرط داشته باشیم، بپرسیم که آیا نتیجه گرفتید؟ حالا که وضعیت بدتر از سال۹۸ هم شده است و آراء خاکستری که حالا ترکیبی از نسل دهه هفتاد و هشتاد است مطالباتی دارد که آنها را حل‌نشده می‌بیند و فقط خود اصلاح‌طلبان مانده‌اند که در انتخابات شرکت کنند و دیگر بدنه اجتماعی سابق هم نیست».

رجایی در پایان گفت: «من درب را بر همان پاشنه می‌بینم و نشانه‌ای مشاهده نمی‌کنم که تصمیم‌سازان بنای حضور صداهای مختلف در انتخابات را دارند. شاید برای آنکه قدری فضا را متفاوت جلوه دهند در بعضی از حوزه‌های انتخابیه افرادی را تأیید صلاحیت کنند اما نمی‌گذارند که یک دستی مجلس از دست برود».

۲۱۶۲۱۷