شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##آرامش#همراه#تحولات#ارزشمند#است

آرامش همراه با تحولات ارزشمند است

رسانه دیروز اگر خود را با اقتضائات امروز تطبیق ندهد و هماهنگ نکند، قطعا قابل تدوام و بقا نیست.

«اطلاعات» در حال به روز رسانی خود است

علیرضا بختیاری، مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد: باید یاد و ذکر خیری از مرحوم آقای دعایی داشته باشم که از ابتدای انقلاب زحمت اداره این مجموعه معظم را کشیدند و از کیان روزنامه اطلاعات حفاظت کرد.

اطلاعات به عنوان قدیمی‌ترین موسسه مطبوعاتی کشور مورد وثوق بسیاری است و منبعی است که در کشور آرامش تزریق می‌کند و هیچ گاه در طول حیات خود باعث ایجاد تشنج در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ...کشور  نشده و یک شخصیت آرام و متینی از مجموعه اطلاعات در اذهان وجود دارد.

اینکه موسسه اطلاعات در دوره جدید مدیریت سید عباس صالحی به سمت ایجاد برخی تغییرات حرکت کرده به نظر من بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. تغییر لوگوی روزنامه به نظر من کار ارزشمندی بود که به لوگوی زیبای سال ۱۳۰۵ خود بازگشته است. تغيير قطع روزنامه هم همينطور؛ اینکه مخاطب امروز چه قطعی را می‌پسندد نیازمند افکارسنجی و نظرسنجی است، اما آن چیزی که مشخص است، اغلب روزنامه‌هایی که امروزه چاپ می‌شوند همین قطع رایجی است که اتفاقا چاپخانه روزنامه اطلاعات چاپ کرده است و به این صورت کاغذ کمتری هم نسبت به قبل مصرف می‌شود که اقدامی قابل ستایش است.

مهمتر از این موارد، به نظر من اطلاعات در حال به روز رسانی خود است. ورود خوب اطلاعات به حوزه آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، زمینه را برای حضور فعال‌تر این رسانه فراهم می‌کند. رسانه دیروز اگر خود را با اقتضائات امروز تطبیق ندهد و هماهنگ نکند، قطعا قابل تدوام و بقا نیست. امیدوارم این اتفاق در موسسه اطلاعات هرچه سریع‌تر رخ دهد، چراکه تاکنون هم دیر شده است.

آرزوی توفیق و سلامتی برای آقای صالحی و همکاران در موسسه اطلاعات دارم و یاد درگذشتگان آقای عباس مسعودی پایه‌گذار این روزنامه و آقای محمود دعایی که این مجموعه را حفظ کردند را گرامی می‌دارم.