شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#نفت ایران

الجزیره گزارش داد:

اتهام آمریکا به یک اسرائیلی به‌دلیل تلاش برای واسطه‌گری در فروش تسلیحات و نفت ایران

آمریکا یک فرد آمریکایی اسرائیلی را به تلاش برای واسطه گری در فروش تسلیحات و نفت ایران نیز متهم کرده است.

اتهام آمریکا به یک اسرائیلی به‌دلیل تلاش برای واسطه‌گری در فروش تسلیحات و نفت ایران
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۱۰:۲۰:۲۴
اعتمادآنلاین |

ایالات متحده یک شهروند آمریکایی-اسرائیلی را که در راس یک اندیشکده قرار دارد به جاسوسی برای چین متهم کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، آمریکا این فرد را به تلاش برای واسطه گری در فروش تسلیحات و نفت ایران نیز متهم کرده است. گال لوفت که یک شهروند آمریکایی و اسرائیلی است در ماه فوریه در قبرس دستگیر شد اما پس از اعطای «وثیقه در انتظار استرداد» گریخت.

به گفته دادستان ها، لوفت قوانین ثبت نام ماموران خارجی در ایالات متحده را زیر پا گذاشته تا به دنبال ترویج سیاست های چین با اقدام از طریق یک مقام عالی رتبه سابق دولت ایالات متحده باشد. علاوه بر این، لوفت «به عنوان یک واسطه در معاملات تسلیحات خطرناک و نفت ایران عمل کرده است. در این بیانیه آمده است که او دروغ های متعددی را در مورد جنایات خود به مجریان قانون گفته است.

به گفته دادستانی، لوفت، 57 ساله، در ماه فوریه در فرودگاه قبرس دستگیر شد، اما پس از آزادی به قید وثیقه تا رسیدگی به پرونده استرداد به آمریکا، گریخت. وزارت دادگستری گفت که در حال درخواست اطلاعات در مورد محل اختفای لوفت است.

لوفت یکی از مدیران و بنیانگذاران موسسه تحلیل امنیت جهانی است که خود را به عنوان یک اندیشکده مستقر در واشنگتن دی سی توصیف می کند که بر روی انرژی، امنیت و روندهای اقتصادی متمرکز است.

دادستان ها ادعا می کنند لوفت با وجود نداشتن مجوز مورد نیاز طبق قوانین ایالات متحده، معامله ای را برای شرکت های چینی برای فروش تسلیحات به کشورهایی از جمله لیبی، امارات متحده عربی و کنیا کارچاق‌کنی کرده است. او همچنین متهم است که علیرغم تحریم‌های آمریکا علیه تهران، دیدارهایی بین مقامات ایرانی و یک شرکت انرژی چینی برای گفتگو در مورد معاملات نفتی ترتیب داده است.