شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#دولت

این فرد رابطه ایران و عربستان را به هم می‌ریزد؟ +ویدئو

عوامل امنیتی دولت سعودی مانع از خروج علی اکبر رائفی پور پس از انجام مناسک حج از این کشور شدند.

موسسه مصاف که مدیریت آن را علی رائفی پور بر عهده دارد، در خبری اعلام کرد: برخی عناصر دولت سعودی بر خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع الخروجی علی اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده اند.

بنابر اعلام این موسسه، رائفی پور برای انجام حج واجب به صورت کاملا قانونی وارد خاک عربستان شده و هیچ عمل مجرمانه ای در آن سرزمین نداشته، در فرودگاه جده از خروج او جلوگیری شده و بدون هیچ توضیحی مانع بازگشت وی شده اند.

رائفی پور هنوز از عربستان ممنوع الخروج است اما تاکنون بازداشتی صورت نگرفته و با پیگیری دیپلماتیک وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، ساکن کنسولگری و در سلامت کامل است.

در همین حال ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره بازداشت رائفی پور گفت: وی به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده است، با مشکل خروج مواجه می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت رائفی‌پور، افزود: وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های ایران در عربستان سعودی به طور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش‌آمده و بازگشت وی به کشور است.

گفتنی است در سال گذشته نیز عوامل آل سعود خلیل دردمند یک حاجی ایرانی را به دلیل انتشار تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار خانه خدا در توئیت خود، به مدت 2 ماه بازداشت کردند.

این فرد رابطه ایران و عربستان را به هم می‌ریزد؟ +ویدئو

برخی گمانه زنی ها درباره رائفی پور حاکی است که عوامل سعودی به دلیل انتشار کلیپی از اظهارات وی درباره عملکرد دولت عربستان در مواجهه با مخالفان خود بوده است. وی گفته که این کشور در نقض حقوق بشر نظیری در دنیا ندارد.

تعداد بازدید : 0