شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#نماینده مجلس#آنلاین

سیاست غربی‌ها در قبال ایران نخ‌نما شده است/ صداقت در گفتار و عمل ندارند

سیاست غربی‌ها در قبال ایران نخ‌نما شده است/ صداقت در گفتار و عمل ندارند

مثلث آنلاین نوشت:یک نماینده مجلس گفت: ما امیدواریم که غربی‌ها هرچه سریع‌تر سر عقل بیایند و تحریم‌ها را رفع کنند که اگر چنین نکنند ایران هم اقدامات متقابل انجام می‌دهد.

مواضع اخیر اروپایی‌ها درباره رفع تحریم‌های موشکی ایران نشان می‌دهد آنها به همراه آمریکا هنوز بر مسیر سیاست چماق و هویج در حرکت‌اند.

در موضوع برجام هیچ منعی برای فروش تسلیحات و فعالیت موشکی ایران وجود ندارد. با آنکه آمریکایی‌ها به طور کامل از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها هم به تعهداتشان عمل نکردند اما ایران هنوز به طور کامل در برجام حضور دارد و این ما هستیم که خواستار انجام تعهدات غربی‌ها هستیم. غربی‌ها رفتارهای دوگانه، بسیار دارند. آنها از یک سمت می‌گویند که باید مذاکرات انجام شود و از سوی دیگر برخی شرکت‌های ما در لیست تحریم قرار می‌دهند. از یک طرف می‌گویند تحریم‌های موشکی ایران برداشته شود اما از آن‌سو تحریم‌های جدیدی علیه نیروهای مسلح ایران، نهادهای دولتی، نمایندگان مجلس و شخصیت‌های حقیقی وضع می‌کنند که نشان‌دهنده عدم صداقت آنها در گفتار و عمل است».

او ادامه داد: «ما امیدواریم که غربی‌ها هرچه سریع‌تر سر عقل بیایند و تحریم‌ها را رفع کنند که اگر چنین نکنند ایران هم اقدامات متقابل انجام می‌دهد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های خود به صراحت آورده است که ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای ندارد. توان موشکی ما هم که بازدارنده است و هیچ وقت به کشوری که در حال جنگ است هم سلاح نمی‌فروشیم و به روسیه هم حین جنگ با اوکراین پهپاد ندادیم. با این اوصاف نشان می‌دهد غربی‌ها صرفا دنبال بهانه‌جویی برای امتیازگیری هستند».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «سیاست غربی‌ها همیشه سیاست چماق و هویج بوده و هست؛ سیاستی که دیگر نخ‌نما شده است. ما موضع‌گیری‌های آنها را ملاک عمل خود قرار نمی‌دهیم چون آنها در موضع‌گیری‌هایشان صداقت ندارد».

آصفری در پایان گفت: «چه جمهوری‌خواهان در آمریکا روی کار بیایند چه بار دیگر دموکرات‌ها برای ما هیچ فرقی ندارد زیرا جمهوری اسلامی ایران از هر دوی اینها ضربات بسیاری دیده است. هر دوی آنها دنبال فشار حداکثری بر این بوده و هستند».

۲۱۶۲۱۷