شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##آیا#لبنان#آینده#نزدیک#درگیر#جنگ#جدیدی#اسرائیل#خواهد#شد؟

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

آیا لبنان در آینده نزدیک درگیر جنگ جدیدی با اسرائیل خواهد شد؟

در آستانه 12 جولای، هفدهمین سالگرد جنگ 33 روزه علیه لبنان، تنش بین اسرائیل و حزب‌الله به نقطه اوج خود رسیده است.

آیا لبنان در آینده نزدیک درگیر جنگ جدیدی با اسرائیل خواهد شد؟
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۰۸:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

سید عماد حسینی- در آستانه 12 جولای، هفدهمین سالگرد جنگ 33 روزه علیه لبنان، تنش بین اسرائیل و حزب‌الله به نقطه اوج خود رسیده است.

چند روز پیش یک تحلیلگر اسرائیلی اعلام کرد، اسرائیل بیش از آنکه نگران جنگ در جنین و نابلس یا حتی غزه باشد، نگاهش به سوی تحولات احتمالی در شمال (فلسطین اشغالی) و جنگ با حزب‌الله است.

اسرائیل آخرین جنگ خود را با لبنان که در رسانه‌های اسرائیلی به نام جنگ دوم لبنان شهرت دارد، با شکست به پایان رساند و در بهترین شرایط از دیدگاه اسرائیلی‌ها این جنگ را آنها بدون کسب پیروزی تمام کردند، در حالی که از آن زمان تا به امروز درگیری‌های جسته‌گریخته‌ای نیز بین دو طرف به وقوع پیوسته ولی هرگز تا سطح یک جنگ نرسیده یا دو طرف اجازه گسترش آن را نداده‌اند.

از حمله پهپادی اسرائیل به ضاحیه جنوبی لبنان گرفته تا تنش‌های مربوط به سکوی کاریش همگی در این راستا قرار می‌گیرند، اما مهم‌‌ترین آنها ورود یک فلسطینی‌تبار از داخل خاک لبنان و انجام عملیات در تقاطع مجیدو در شمال فلسطین اشغالی بود که محافل امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را برای مدتی به خود مشغول کرد؛ در این میان برپایی دو خیمه در نقطه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی آخرین تنشی است که صهیونیست‌ها خود را در پرونده لبنان و حزب‌الله به آن مشغول کردند.

به گمان کارشناسان، وقوع جنگ اسرائیل علیه لبنان امری حتمی است، اما ظاهراً هر دو طرف می‌کوشند این جنگ را در شرایطی بهتر و زمانی که برتری و دست بالا را داشته باشند آغاز کنند. موعد دقیقی برای زمان انفجار این بالونِ در حال باد شدن تخمین زده نشده، اما کسی در ترکیدن آن شک و تردید ندارد.