شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##نوه#بیت‌کوین#معرفی

نوه بیت‌کوین معرفی شد

نوه بیت‌کوین معرفی شد

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم معتقد است که شبکه بیت‌کوین به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر مانند راهکارهای دانش صفر (ZK-rollups) نیاز دارد تا به شبکه گسترده‌تری تبدیل شود.

 ارائه راهکارهای افزایش مقیاس بیت‌کوین توسط بنیانگذار اتریوم

نظرات بوترین در طی یک اسپیس توییتری به میزبانی توسعه‌دهنده بیت‌کوینUdi Wertheimer، با بحث‌هایی که حول آزمایش‌های مقیاس‌پذیری اتریوم می‌چرخید، بیان شد.

ZK-rollup یک پروتکل خارج از زنجیره است که در روی بلاک چین اتریوم عمل می‌کند و توسط قراردادهای هوشمند اتریوم روی زنجیره مدیریت می‌شود.

این روش مقیاس‌پذیری و سرعت را برای تأیید تراکنش‌ها بدون اشتراک‌گذاری اطلاعات حیاتی کاربر ارائه می‌دهد.

بنیانگذار اتریوم افزود که چگونه اتریوم در طول سال‌ها از راه‌حل‌های مقیاس‌بندی مختلف برای افزایش توان استفاده کرده است.

بوترین از آپتیمیسم (Optimism) و آربیتروم (Arbitrum) به عنوان دو نمونه موفق از راه‌کار‌هایی که می‌توانند موردی برای بیت‌کوین در نظر گرفته شوند، نام برد و افزود: من فکر می‌کنم اگر بخواهیم بیت‌کوین بیشتر از  یک شبکه پرداخت باشد، به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر بیشتری نیاز دارد.

مقیاس‌پذیری در طول سال‌ها موضوع بحث طولانی مدت بیت‌کوین و اتریوم بوده است.

شبکه اتریوم از یک شبکه اثبات کار به یک شبکه اثبات سهام تبدیل شده است، همچنین در حال آزمایش راه‌حل‌های لایه ۲ مختلف مانند ZK-rollups و Plasma است.

از سوی دیگر، راه‌حل لایه ۲ بیت‌کوین، شبکه لایتنینگ، برای مقیاس‌پذیری آن بسیار مهم بوده است و اخیراً، بیت‌کوین اوردینالز به شبکه بیت‌کوین کمک کرده است تا به چیزی بیش از یک شبکه پرداخت تبدیل شود.

بوترین ظهور اوردینالز را تحسین کرد و گفت که فکر می‌کند آنها فرهنگ سازنده را به اکوسیستم بیت‌کوین بازگردانده‌اند.

بیت‌کوین Ordinals جدیدترین راه‌حل لایه ۲ است که امکان ذخیره‌سازی غیرمتمرکز هنر دیجیتال را در بلاک چین بیت‌کوین فراهم می‌کند.

محبوبیت این فناوری به سرعت افزایش یافت و تا پایان ژوئن، حجم معاملات بیت کوین Ordinals به بیش از ۲۱۰ میلیون دلار رسید.

راه‌اندازی پروتکل Ordinals در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) علاقه به بلاکچین بیت کوین را احیا کرد و به دنبال پیوستن کاربران بیشتر به شبکه، میانگین اندازه بلاک افزایش یافت. اردینالز (Ordinals) به زبان ساده یک پروتکل جدید است که امکان ذخیره‌سازی توکن‌های بی‌همتا (NFT) را در بلاک‌چین بیت‌کوین فراهم می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین