شهر خبر

قفل‌های شهرداری باز شد / فعالیت های خانه به حالت عادی برگشت /سپاسگزاری خانه اندیشمندان علوم انسانی از قوه قضاییه و نیروی انتظامی

قفل‌های شهرداری باز شد / فعالیت های خانه به حالت عادی برگشت /سپاسگزاری خانه اندیشمندان علوم انسانی از قوه قضاییه و نیروی انتظامی

به گزارش خبرآنلاین، خانه اندیشمندان علوم انسانی در اطلاعیه شماره ۲ خود، تاکید کرد که « در حال حاضر آرامش بر این مجموعه حاکم است، و فعالیت های خانه به صورت طبیعی و عادی در جریان است. »

اطلاعیه شماره ۲ خانه اندیشمندان علوم انسانی به شرح زیر از نظرتان می گذرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهیختگان و اصحاب گرانمایهُ علم و فرهنگ و ادب

ضمن سپاسگزاری خاضعانه از همه شما همراهان گرامی و فرهنگ دوست که در روزهای گذشته پشتیبان خانه اندیشمندان علوم انسانی و پیگیر وضعیت این مجموعه علمی و فرهنگی بوده‌اید، نکات زیر را به استحضار شما بزرگواران می‌رسانیم:

۱- خرسندیم به استحضار برسانیم با استعانت از خداوند متعال و پس از رایزنی با جمعی از بزرگان خیرخواه و دلسوز کشور و نیز پیگیری‌های حقوقی از مراجع ذیصلاح، خوشبختانه امروز با باز شدن قفل درب‌ها، وضعیت خانه اندیشمندان علوم انسانی به روال سابق بازگشت. در حال حاضر آرامش بر این مجموعه حاکم است و فعالیت‌های خانه به صورت طبیعی و عادی در جریان است.

۲- خانه اندیشمندان علوم انسانی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و تعامل با مدیران محترم شهرداری تهران در جهت تداوم خدمت رسانی فرهنگی به شهروندان و مخاطبان گرانقدر اعلام می‌دارد. در همین‌جا به همه اندیشمندان و فرزانگان کشور به عنوان صاحبان اصلی این خانه اطمینان می‌دهیم در این مذاکرات، ضمن پایبندی به اصل تعامل منطقی، از چارچوب‌های اصلی حاکم بر فعالیت‌های خانه اندیشمندان به‌ویژه رعایت اصل تعاطی افکار و تضارب آرا و اندیشه‌های مختلف در فضایی آرام، برابر و آزاد و در چارچوب قوانین و مقررات کشور و نیز رعایت اصل استقلال در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزهای علمی و فرهنگی خانه، عدول نخواهیم کرد و پاسداری از حریم علم و دانش و رعایت حرمت بزرگان و پیشکسوتان علمی و فرهنگی به عنوان میراث معنوی کشور را خط قرمز خود می‌دانیم.

۳- در راستای تحقق دو اصل ارزشمند شفافیت و پاسخگویی، پیشنهاد و درخواست مطرح شده توسط برخی از مخاطبان فرهیخته را اجابت کرده، طی سه روز آینده گزارش تفصیلی فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده در خانه اندیشمندان علوم انسانی در طول ۱۲ سال گذشته را به استحضار شهروندان گرامی خواهیم رساند.

۴- در پایان وظیفه خود می‌دانیم از دستگاه‌های محترم قضایی و انتظامی که از حریم علم و اندیشه و اخلاق صیانت کرده و با رعایت شأن و جایگاه رفیع مفاخر علمی و فرهنگی کشور، امنیت و آرامش را به خانه اندیشمندان علوم انسانی و همه دلسوزان نظام هدیه کردند، صمیمانه سپاسگزاری کنیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

خانه اندیشمندان علوم انسانی
نوزدهم تیرماه هزار چهارصد و دو

۲۱۶۲۱۶