شهر خبر

چه کسانی در کابینه رئیسی اشتباهی انتخاب شدند؟

چه کسانی در کابینه رئیسی اشتباهی انتخاب شدند؟

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: یک بخش قابل توجهی از ناکارآمدی دولت به این بازمی‌گردد که جناب آقای مخبر به رغم سلامت‌شان و مباحث مثبتی که وجود دارد، از بدنه دولت نبودند، دولت را نمی‌شناختند و در دولت کار نکرده بودند، سخنگو همین‌طور، مسئول دفتر هم همین‌طور، کسانی که حتی یک روز در دولت کار نکرده بودند [منصوب شدند] و آن انسجام و پیوستگی که در بدنه دولت لازم است از ابتدا در این دولت شکل نگرفت.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ، در در پاسخ به سوالی درخصوص نیاز کابینه دولت به ایجاد ترمیم و تغییر کابینه با توجه به مشکلات موجود، گفت: خب تا اینجا تعدادی از وزرا با استعفاء یا استیضاح از جمع اعضای دولت خارج شده و جایگزین شدند که امیدوارم افرادی که به عنوان جایگزین انتخاب شدند، در پیش‌برد اهداف و برنامه‌های خود و وعده‌هایی که داده‌اند، موفق باشند. در کنار این‌ها معتقدم که کابینه به اندازه خود توانمندی دارد که بتواند بر مشکلات فائق بیاید.

وی افزود: منتها به هر صورت اگر خساراتی هم می‌خواسته به کشور وارد شود تا این مرحله، وارد شده و فعلا به نظر می‌آید که با جایگزینی ۳ وزیری که به تازگی رأی اعتماد اخذ کردند، ان‌شاءالله شرایط ترمیم می‌شود و بلکه دولت بتواند کشور را از این وضعیت نجات دهد.

نماینده مردم خمین در این خصوص که «برخی نمایندگان و حامیان دولت جسته و گریخته سمت‌وسوی انتقادات شان به سمت آقای مخبر است و مسئولیت ایشان را پررنگ‌تر از سایر مسئولان اقتصادی دولت می‌دانند»، عنوان کرد: جناب آقای رئیس‌جمهور اساساً خودشان در دولت کار نکرده بودند و کار در دولت با کار در قوه قضاییه از اساس به صورت ماهوی متفاوت است. انتظار بود که آقای رئیس‌جمهور حداقل معاون اول را یک فردی منصوب می‌کرد که از جنس دولت و کار کرده در دولت باشد. کار دولت هم بحث قوانین و مقررات، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و انبوهی از مسائل چارچوب محوری است که در قانون تعریف شده و حجم کار گسترده‌ای است و کسی که می‌خواهد به عنوان معاون اول مسئولیت را برعهده بگیرد باید به این مسائل اشراف داشته باشد و در واقع دولت را بشناسد، لذا اساساً معرفی آقای مخبر به عنوان معاون اول از ابتدا اشتباه اساسی این دولت بود.

وی ادامه داد: وقتی ایشان به عنوان معاون اول معرفی می‌شود که هیچ شناختی از دولت ندارد و اصلا کار در تشکیلات دولت را نمی‌شناسد، طبیعی است که عوارض و تبعات آن به وزرای دیگر هم منتقل خواهد شد و می‌توان گفت که یک بخش قابل توجهی از ناکارآمدی دولت به این بازمی‌گردد که جناب آقای مخبر به رغم سلامت‌شان و مباحث مثبتی که وجود دارد، از بدنه دولت نبودند، دولت را نمی‌شناختند و در دولت کار نکرده بودند، سخنگو همین‌طور، مسئول دفتر هم همین‌طور، کسانی که حتی یک روز در دولت کار نکرده بودند [منصوب شدند] و آن انسجام و پیوستگی که در بدنه دولت لازم است از ابتدا در این دولت شکل نگرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: با این استعفاء‌ها و این استیضاح‌ها و نقایصی که حالا به شکل‌های مختلف موجب شده که ۴-۵ وزیر هم از گردونه خارج شوند به نظر می‌آید که اساسا این انسجام در این کابینه از ابتدا شکل نگرفته است.

نظری گفت: به نظر من هرچه که زودتر دولت در بحث جابه‌جایی معاون اولش اقدام کند، هر چه هم زود اقدام کند، چون دیر است و در این قضیه تردید نیست.



۲۱۶۲۲۰