شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##نقشه#کشف#گنج#خون#آلوده

نقشه کشف گنج به خون آلوده شد

پیدا شدن اجساد جویندگان طلا پلیس را در برابر یک پرونده عجیب قرار داده است.
نقشه کشف گنج به خون آلوده شد

همشهری نوشت: عصر چهارم تیرماه امسال به قاضی محمد مهدی براعه خبر رسید که جسد مردی در یک انبار حوالی پامنار پیدا شده است. محل حادثه، ساختمانی 2 طبقه بود و متوفی مردی 36ساله که جسدش روی لبه پنجره انبار افتاده بود و نردبانی روی وی قرار داشت.

حضور مردم در انتخابات اسفند به عملکرد دولت و شورای نگهبان وابسته است

بازار طلا روز‌های خوشی را تجربه می‌کند

در نگاه اول به‌نظر می‌رسید که مرد جوان بر اثر سقوط از نردبان جانش را از دست داده است اما در ادامه معلوم شد که او قربانی جنایت شده و قاتل با صحنه‌سازی‌ قصد داشته تیم جنایی را منحرف کند. پزشکی قانونی اعلام کرد شدت آسیبی که به سر مقتول وارد شده ناشی از سقوط از نردبان نیست و او با ضربات جسمی سخت به قتل رسیده است. نکته دیگر اینکه روی پله‌های نردبان آثار خاک وجود داشت؛ درحالی‌که اگر مقتول از آن بالا رفته بود، باید ردپایش دیده می‌شد.تحقیقات حکایت از این داشت که مقتول مدتی قبل برای کار به تهران آمده و در انبار لوازم یدکی ساکن شده بود. محل زندگی و کار او همان ساختمانی بود که جسدش در آنجا پیدا شد. بررسی دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که شب حادثه مرد جوانی وارد ساختمان شده و سحرگاه روز بعد درحالی‌که دستانش خونی و هراسان بوده، ساختمان را ترک کرده است.

او حتی تلاش کرده بود دوربین‌های مداربسته را با پارچه بپوشاند اما موفق به پوشاندن همه آنها نشده بود. در ادامه مشخص شد که وی جوانی به نام هومن و دوست صمیمی مقتول است. همه شواهد نشان می‌داد که او عامل جنایت است و به این ترتیب دستور بازداشت وی صادر شد.

هومن تحت تعقیب قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که او سال‌هاست در یک مدرسه متروکه در حوالی بهارستان به تنهایی زندگی می‌کند. با این سرنخ مأموران برای دستگیری او قدم در مدرسه گذاشتند و در اوج ناباوری با پیکر بی‌جان او در یکی از اتاق‌ها مواجه شدند. آنطور که بررسی‌های اولیه پزشکی قانونی نشان می‌داد، وی بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باخته بود اما معلوم نبود که مواد را خودش مصرف کرده یا به وی تزریق شده بود.

با پیدا شدن جسد قاتل، تحقیقات پلیس برای کشف معمای این پرونده عجیب ادامه یافت. مأموران با بررسی گوشی موبایل مقتول(نگهبان انبار) به فیلم‌های عجیبی دست یافتند که او برای خانواده‌اش فرستاده بود. وی در یکی از فیلم‌ها می‌گفت: «بابا ناراحت نباش، ‌به‌زودی برایت یک ماشین می‌خرم و قرض هایت را تسویه می‌کنم. مامان به‌زودی پولدار می‌شوی و تو را به سفر زیارتی می‌فرستم.»

وی همچنین فیلمی برای برادرش فرستاده و گفته بود که به‌زودی یک عروسی مجلل برایش می‌گیرد. مقتول چندفیلم دیگر هم برای خانواده‌اش فرستاده بود که آخرین فیلم در یک مکان متروکه و قدیمی بود. او از کنار یک گودال که زیر درخت بود فیلم گرفته و با نشان دادن گودال می‌گفت که چیزهای ارزشمندی در پای این درخت پنهان شده است که می‌تواند زندگی ما را دگرگون کند.

بررسی‌ این فیلم‌ها نشان می‌داد که پشت‌پرده مرگ مقتول و احتمالا قاتل او، ماجرای گنج است. به‌نظر می‌رسید که هر دوی آنها در جست‌وجوی گنج بوده‌اند اما هنوز مشخص نبود که چرا سرنوشتی جز مرگ نصیب‌شان نشده است. ماموران در ادامه درختی را که مقتول پای آن فیلم گرفته بود، پیدا کردند. این درخت در گوشه حیاط همان مدرسه متروکه‌ای بود که جسد قاتل در آنجا پیدا شده بود.

در ادامه اطلاعات بیشتری از این پرونده به‌دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد که هومن (قاتل) که در مدرسه متروکه زندگی می‌کرد داستانی شنیده بود مبنی بر اینکه در حیاط مدرسه قدیمی و پای درخت گنجی پنهان شده است. او ماجرا را با دوستش(مقتول) در میان گذاشته و آنها به گمان اینکه با حفاری و جست‌وجو قرار است به عتیقه و دفینه برسند تصمیم گرفته بودند وارد این ماجراجویی شوند اما معلوم نیست که چه اتفاقی در این میان رخ داده که هومن تصمیم به قتل دوستش گرفته بود.

از سوی دیگر بخشی از گودال نیز کنده شده بود اما معلوم نبود که گنجی در آنجا پیدا شده بود یا نه. در این شرایط بازپرس جنایی تهران دستور داده تا کارشناسان میراث فرهنگی به بررسی‌های دقیق‌تر در مدرسه متروکه بپردازند تا مشخص شود که آیا احتمال وجود عتیقه در آنجا هست یا نه. همچنین تیم جنایی در ادامه تحقیقات خود دریافت که مقتول پیش از قتل مبلغ 14میلیون تومان به هومن(قاتل) قرض داده بود تا تجهیزات گنج یاب بخرد اما در بررسی گوشی موبایل مقتول پیامک‌های تهدید آمیزی به‌دست آمد که قاتل برای وی ارسال کرده بود و این احتمال که درگیری آنها بر سر پول بوده باشد، مطرح کرد. با این حال تحقیقات برای کشف معمای این پرونده عجیب ادامه دارد.