شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار طلا#بازار#طلا#روز‌های#خوشی#تجربه#می‌کند

بازار طلا روز‌های خوشی را تجربه می‌کند

تحلیلگران بازار طلا پیش بینی کرده اند که این بازار یک شیب صعودی را طی می‌کند.
بازار طلا روز‌های خوشی را تجربه می‌کند

خبرآنلاین نوشت: خوش‌بینی به بازار طلا بازگشته است، اما انتظار می رود قیمت ها تا پایان هفته آینده زیر ۱۹۵۰ دلار باقی بماند.
احساسات در بازار طلا به آرامی به سمت رهیافت‌های صعودی باز می‌گردد زیرا انعطاف‌پذیری این فلز گران‌بها در مواجهه با افزایش بازده اوراق قرضه قابل توجه است. با این حال، برخی از تحلیل‌گران هشدار می‌دهند که هنوز حرکت کافی برای عبور قیمت طلا از سطوح مقاومت بحرانی وجود ندارد.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز در میان تحلیل‌گران وال استریت یک شیب صعودی را نشان می‌دهد، در حالی که احساسات سرمایه‌گذاران خرده فروشی مین استریت به طور مساوی متعادل است. این افزایش خوش‌بینی پس از دو هفته احساس نزولی در بازار اتفاق می‌افتد.

چشم‌انداز بهبود بازار طلا در شرایطی محقق شده است که قیمت طلا شاهد افزایش اندکی در هفته بود و به یک‌سری ضرر سه هفته‌ای با حفظ قیمت بالای ۱۹۰۰ دلار در هر اونس پایان داد. هر اونس طلای آگوست آخرین بار با ۰.۲۰ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته به ۱۹۳۳.۳۰ دلار معامله شد.

«کوین گریدی»، رئیس شرکت فیوچرز و آپشن فونیکس، گفت که در شرایط کنونی، طلا در کوتاه مدت جا دارد که به سمت بالاتر حرکت کند. با این حال، وی افزود که عدم شفافیت فدرال رزرو در مورد مسیر آینده سیاست پولی آن، بسیاری از سرمایه‌گذاران را در حاشیه و تردید نگه می‌دارد.

وی افزود: «سرمایه‌گذاران طلا در الگوی هلدینگ قرار دارند. ازدحام زیادی بین ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ دلار وجود دارد، و اگر می خواهیم از آن منطقه عبور کنیم باید مقداری اعتماد به بازار را بازگردانیم. برای انجام این کار، به شفافیت فدرال رزرو نیاز داریم. اگر آنها بگویند که افزایش نرخ تمام شده است، در آن صورت من فکر می کنم طلا شانس بازگشت به ۲۰۰۰ دلار را نیز دارد.»

این هفته، ۱۹ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ده تحلیلگر یا ۵۳ درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش‌بین بودند. در همان زمان، پنج تحلیلگر، معادل ۲۶ درصد، برای هفته آینده نظر نزولی داشتند و چهار تحلیلگر، معادل ۲۱ درصد، کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کردند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین ۴۸۳ رای به صندوق انداخته شده است. از این تعداد، ۱۸۲ نفر یا ۳۸ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۱۸۱ یا ۳۷ درصد دیگر گفتند که کمتر خواهد بود، در حالی که ۱۱۷ رأی دهنده یا ۲۴ درصد در کوتاه‌مدت اعلام بی‌طرفی کردند.