شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جدید#رسانه‌ها#اطلاعات#حواسش#نسل#باشد

اطلاعات حواسش به نسل Z باشد

روزنامه اطلاعات اگر می‌خواهد همچنان به نقش کلیدی خود در سپهر رسانه‌ای ایران عمل کند، باید ارتباط با نسل جدید رسانه‌ها و مخاطبانی را که اصطلاحا «نسل Z» نامیده می‌شوند بیشتر کند.

مصطفی انتظاری هروی*:روزنامه‌ها برای رسانه‌های ایران نقش برادر بزرگ‌تر را دارند؛ نه فقط به‌خاطر قدمت و تجربه، بلکه به‌عنوان الگویی برای تولید محتوا در تراز رسانه‌های فارسی‌زبان.

روزنامه در بیان مسائل و طرح نقدها، چارچوبی را در نظر می‌گیرد که می‌تواند حُکم نقشه راه را برای دیگر رسانه‌ها داشته باشد؛ چارچوبی به‌دور از هیجان‌زدگی و موج‌سواری رسانه‌ای که در سال‌های اخیر متداول شده است.

روزنامه اطلاعات را چهره‌هایی در همه این سال‌ها مدیریت کرده‌اند که خود در عرصه مسئولیت‌های فرهنگی نقش‌آفرین بوده‌اند، بنابراین روزنامه اطلاعات نمی‌تواند نگاهی یکجانبه‌گرایانه نسبت به مسائل و معضلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داشته باشد.

با وجود این به‌نظر می‌رسد که این روزنامه اگر می‌خواهد همچنان به نقش کلیدی خود در سپهر رسانه‌ای ایران عمل کند، باید ارتباط با نسل جدید رسانه‌ها و مخاطبانی را که اصطلاحا «نسل Z» نامیده می‌شوند بیشتر کند.

تجربه طولانی فعالیت و شناخت کامل از عرصه خبررسانی و تولید محتوای فرهنگی، به روزنامه اطلاعات فرصت می‌دهد تا با جسارت بیشتری محتوای ویژه فضای مجازی را تولید کرده و در این عرصه پیشگام شود.

برگزاری سلسله‌نشست‌های گفتگومحور به میزبانی این رسانه پس از اعتراضات پاییز سال گذشته نشان داد که روزنامه اطلاعات می‌تواند بازیگردان خوبی در تحولات اجتماعی باشد.

در عصری که به عصر اطلاعات مشهور است، از روزنامه‌ای با همین نام انتظار می‌رود در تولید، طبقه‌بندی و مدیریت بیگ‌دیتا بیش از دیگر رسانه‌ها تلاش کرده و در عرصه‌های نوینی فعالیت خود را توسعه دهد که مخاطب آن را برگزیده است.

به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه‌ای کشور، امیدوارم روزنامه اطلاعات گام به‌گام با توسعه فعالیت‌های خود، به سایر رسانه‌ها برای رسیدن به افق‌های تازه‌تر یاری رساند.

* مدیرمسئول خبرفوری