شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##آفریقای#مرکزی:#خروج#نیروهای#«واگنر»#صحت#ندارد

آفریقای مرکزی: خروج نیروهای «واگنر» صحت ندارد

آفریقای مرکزی: خروج نیروهای «واگنر» صحت ندارد

مهر نوشت: آفریقای مرکزی ادعاها درباره خروج نیروهای «واگنر» از این کشور را تکذیب کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، «آلبرت یالوکه موکپم» سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای مرکزی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که ادعاهایی مبنی بر خروج نیروهای شرکت خصوصی روسی (واگنر) از این کشور صحت ندارد و این نیروها فقط «جابه‌جا"» می‌ شوند.

سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای مرکزی با بیان اینکه نیروهای واگنر از کشورش خارج نشده اند، گفت: برخی (سربازان واگنر) می‌ روند و برخی دیگر می‌ آیند.

پیشتر برخی رسانه‌ ها مدعی شده بودند که حدود ۲ هزار نیروی واگنر در آفریقای مرکزی شروع به عقب نشینی از این کشور کرده‌ اند.

مقامات آفریقای مرکزی و روسیه در آگوست سال ۲۰۱۸ یک توافقنامه نظامی برای مبارزه با خشونت در این کشور امضا کردند و پس از آن نیروهای واگنر وارد شدند.

پریگوژین فرمانده واگنر که از مدت ها قبل بر سر نحوه اداره جنگ در اوکراین با مقامات وزارت دفاع روسیه دچار اختلاف نظرات شدیدی شده بود، چندی پیش با حمله به برخی واحدهای ارتش روسیه حتی برای ساعاتی توانست مراکز نظامی شهر روستف را تصرف و تهدید به اشغال مسکو کند. اما در نهایت با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، با کرملین مصالحه کرد و به همراه بخش های از نیروهای خود در بلاروس مستقر شد.

310310