شهر خبر

ممنوعیت خرید و فروش ابزار آتش‌بازی برای جشن ملی فرانسه

ایسنا نوشت: در پی ناآرامی‌ها و اعتراضات مردم فرانسه، نخست‌وزیر این کشور از ممنوعیت خرید و فروش و حمل ابزار آتش‌بازی در آستانه جشن‌ ملی فرانسه در ۱۴ ژوئن (۲۳ تیر) خبر داد.

الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه طی مصاحبه‌ با روزنامه فرانسوی "لو پاریزین" اذعان کرد: تعدادی از مقامات و شهروندان عادی کشور نگران هستند که طی جشن ملی فرانسه ناآرامی‌ها مجدد تشدید شوند.

وی افزود: جهت جلوگیری از چنین احتمالی، دولت فرانسه قصد دارد قانونی را در راستای محافظت از فرانسوی‌ها اعمال کند. به موجب این قانون، خرید و فروش و حمل ابزار آتش‌بازی ممنوع خواهد شد. صرفا برخی افراد خاص در شهرداری‌ها که مسئولیت سازماندهی این جشن را برعهده دارند، قادر به خرید این ابزار خواهند بود.

سخنگوی دولت فرانسه نیز روز پنجشنبه اظهار کرد که مقامات این کشور "هر کاری خواهند کرد تا از امنیت و آرامش عمومی مردم در روز جشن ملی اطمینان حاصل کنند."

ناآرامی‌ها در فرانسه به دنبال کشته شدن نائل مرزوق، نوجوان ۱۷ ساله اهل الجزایر به دست پلیس فرانسه آغاز شد؛ حادثه‌ای که خشم معترضان فرانسوی و جامعه رنگین‌پوست این کشور را مجددا برانگیخت. طبق گزارشات منتشر شده، در نتیجه این اعتراضات، ۴۰۰۰ تن دستگیر شدند.

۳۱۰۳۱۰