شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#تعداد#سقوط#شدید#نمادها#منفی#شدند؟

ریزش ۷۱ درصد نمادها در بورس تهران

امیر وفایی مدیر عامل کارگزاری توسعه معاملات کیان و حسین شیبانی کارشناس بازارهای بین المللی
ریزش ۷۱ درصد نمادها در بورس تهران
ارزش کل سفارش‌های روی تابلو حاکی از این است؛ ۸۵۷ میلیارد تومان در بخش خرید و ۳۰۲ میلیارد تومان در بخش فروش نقش بست.

فردای اقتصاد- در جریان خرید و فروش سهام طی معاملات روز جاری، عرضه‌کنندگان به طور جدی در بازار ظاهر شدند به نحوی که شاخص کل بورس تهران با ۰.۸۶ درصد افت تا محدوده ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار واحدی کاهش یافت. شاخص هم وزن که در چند وقت اخیر وضعیتی به مراتب مطلوب‌تری را در مقایسه با نماگر اصلی به نمایش گذاشته بود، امروز با ۰.۸۵ درصد افت (تقریبا مشابه دماسج اصلی بازار) مواجه شد.

روز یک‌شنبه در معاملات خرد (سهام و حق تقدم) شاهد خروج ۲۳۹ میلیارد تومانی جریان نقد از سوی حقیقی‌ها بودیم. صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط نیز موفق به جذب ۱۴ میلیارد تومانی منابع سهامداران خرد شدند.

در داد و ستدهای ۱۸ تیر ماه، ۷۱ درصد بازار (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) در محدوده قرمز و ۲۹ درصد دیگر در محدوده سبز تابلو قرار داشتند. بررسی تعداد نمادهای درگیر صف نیز نشان می‌دهد؛ امروز ۸۸ شرکت در صفوف طولانی خرید و ۵۸ شرکت در صفوف سنگین فروش قرار گرفتند. ارزش کل سفارش‌های روی تابلو حاکی از این است؛ ۸۵۷ میلیارد تومان در بخش خرید و ۳۰۲ میلیارد تومان در بخش فروش نقش بست.

در برنامه امروز بورسان؛ امیر وفایی مدیر عامل کارگزاری توسعه معاملات کیان به تشریح وضعیت جاری و آینده بورس پرداخت. حسین شیبانی کارشناس بازارهای بین المللی هم در ادامه وضعیت بازارهای جهانی را بررسی کرد.