شهر خبر

برای پیدا کردن شغل به اینجا مراجعه کنید + آدرس سایت

برای پیدا کردن شغل به اینجا مراجعه کنید + آدرس سایت
سامانه جست‌وجوی شغل بر بستر فضای مجازی در راستای پل ارتباطی بین کارجویان و کارفرمایان با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد.

ایرنا: سامانه ارتقای یافته فرصت شغلی با عنوان جست‌وجوی شغل در دولت سیزدهم رونمایی شد. معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به طراحی و ارتقای سامانه جست‌وجوی شغل با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت رشد نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایتمندی ذینفعان کرده است. در این سامانه کاریابی‌ها، کارفرمایان و کارجویان می‌توانند ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده‌های لازم از خدمات سامانه در زمینه معرفی فرصت‌های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی بهره‌مند شوند. بر این اساس، شفافیت و پویایی در بازار کار ثبت می‌شود و سیاستگذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازارکار را به دنبال خواهد داشت.

تعدد، تنوع و دسترسی سخت به اطلاعات بازار کار کشور، نبود مکانیسم لازم به‌منظور شناسایی و رصد بازیگران اصلی بازار کار، نبود راهکار مناسب در جهت رصد تغییر و تحولات آتی در بازار کسب و کار، نبود سامانه‌های قابل اتکا انتخاب مسیرهای شغلی فعلی و آتی از آسیب‌های وضعیت فعلی بازار کار است. فرآیند معرفی و به‌کارگماری کارجویان، از طریق کاریابی‌ها یا به صورت ارتباط مستقیم کارفرما با کارجو انجام خواهد شد. این سامانه ظرفیت مناسبی ایجاد می‌کند تا از طریق آن تأمین نیروی کار مناسب و مورد نیاز کارفرمایان با صرف هزینه و زمان کمتر و با سرعت و دقت بیشتر انجام شود. همچنین با امکان انجام نظارت‌های عالیه بر عملکرد کاریابی‌ها از طریق این سامانه، تخلفات احتمالی کاهش یافته و با اعتمادسازی موجبات رضایتمندی کارجویان و کارفرمایان و ارتقای عملکرد کاریابی‌ها فراهم خواهد شد.

هدف از راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل، یکپارچه‌سازی ارائه خدمات کاریابی‌ها به کارجویان، کارفرمایان و دفاتر کاریابی، رصد و پایش تغییر و تحولات بازار کار، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، توانایی و تطابق ویژگی‌های شخصیتی مهارتی فرد با شغل و اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان است.

امکان ثبت نام و بارگذاری رزومه شغلی توسط بیکاران، مشاهده فرصت‌های شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، انتخاب سریع فرصت شغلی، کاهش هزینه و مدت زمان جست‌وجوی شغل، بهبود رضایت شغلی و افزایش بهره‌وری نیروی کار از جمله مزایای سامانه جست‌وجوی شغل برای بیکاران است همچنین این سامانه برای کارآفرینان نیز مزایایی از جمله امکان ثبت نام مستقیم کارفرمایان و متقاضی جذب نیروی کار، ثبت فرصتت‌های شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، امکان جست‌وجو در بانک اطلاعاتی رزومههای ثب شده بیکاران، انتخاب سریع نیروی کار و به خداقل رساندن اشتباهات در فرآیند استخدام نیروی کار دارد.

طبق آخرین گزارش سامانه جست‌وجوی شغل، یک هزار و ۳۹۳ کارجو به صورت مستقیم وارد سامانه شدند و اقدام به جست‌وجوی شغل کرده‌اند و هفت هزار و ۸۲۱ ثبت نام نیز توسط کاریابی‌ها به ثبت رسیده است. در این سامانه بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی و بیش از هفت هزار عنوان شغلی در یک ماه ثبت شد.

۹ هزار و ۲۱۴ کارجو و ۲ هزار و ۶۸۹ کارفرما در این سامانه ثبت نام کردند که معرفی نامه‌های صادر شده ۹ هزار و ۱۶۵ مورد بوده است و ۲ هزار و ۷۲۸ مورد نیروی کار وارد بازار کار شدند.

سامانه جست‌وجوی شغل //shoghl.mcls.gov.ir محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می‌کنند. همچنین کسانی که کارجو هستند نیز با مراجعه به سامانه، می‌توانند اطلاعات خود را ثبت تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.