شهر خبر

تورم تک رقمی؛ وعده‌ای مانند دیگر وعده‌های محقق نشده دولت رئیسی؟

روزنامه تعادل نوشت: دولت رئیسی از این می‌گوید که در چارچوب یک برنامه چند ساله، تک رقمی کردن تورم را دنبال می‌کند، هدفی که مشخص نیست که آیا سرنوشتی مانند سایر وعده‌های به وقوع نپیوسته دارد یا می‌توان به اجرای آن امیدوار باقی ماند.

تورم تک رقمی؛ وعده‌ای مانند دیگر وعده‌های محقق نشده دولت رئیسی؟
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۲:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه تعادل پیش‌بینی کرده وعده دولت برای تک‌رقمی کردن تورم در دوره اجرای برنامه هفتم توسعه محقق نمی‌شود.

به گزارش روزنامه تعادل، در هفته‌های گذشته صحبت‌های مختلفی درباره هدف‌گذاری‌های انجام شده از سوی دولت در این برنامه مطرح شده و از رشد اقتصادی هشت درصدی تا ابهام‌هایی که درباره رسیدن به اهداف کلان وجود داشت به نوعی با چالش تبدیل شدند. البته این در حالی است که مسوولان دولتی اصرار دارند که امکان دسترسی به این اهداف کلان وجود دارد و حتی می‌توان در دوره پنج ساله اجرای برنامه هفتم توسعه به تورم تک رقمی نیز رسید. این در حالی است که تا پیش از خرداد ماه تمام تلاش‌های دولت برای کاهش تورم به بن‌بست خورده بود و تنها در ماهی که گذشت نخستین نشانه‌ها از کاهش تورم خود را نشان داده‌اند.

این روزنامه افزوده است: در دهه 90، جز چند ماه از دولت روحانی که همزمان با برجام، دولت سیاست‌های اقتصادی دقیقی را به کار برد و تورم را تک رقمی کرد، در تمام ماه‌های قبل و بعد از آن، تورم دو رقمی باقی ماند و حالا دولت رییسی از این می‌گوید که در چارچوب یک برنامه چند ساله، تک رقمی کردن تورم را دنبال می‌کند، هدفی که مشخص نیست که آیا سرنوشتی مانند سایر وعده‌های به وقوع نپیوسته دارد یا می‌توان به اجرای آن امیدوار باقی ماند.