شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#تهران

مشکل اصلی در تداوم جنگ روسیه و اوکراین چیست؟

مشکل اصلی در تداوم جنگ روسیه و اوکراین چیست؟

ایسنا نوشت: مدیر خبرگزاری اسپوتنیک در تهران معتقد است مشکل اصلی در جنگ روسیه و اوکراین این است که تصمیم گیرنده اوکراین نیست، آمریکاست و تا وقتی به اهداف خود نرسد اجازه نمی دهد صلح و آتش بس برقرار شود.

عماد آبشناس در تحلیل از شرایط جنگ اوکراین و روسیه در پانصدمین روز این جنگ و با توجه به این که غرب کارشکنی بسیاری در مسیر مذاکرات صلح انجام می دهد، گفت: مشاهده می کنیم رسما آمریکا اعلام کرده به دنبال صلح در اوکراین نیستند، حتی بایدن دستور ارسال بمب خوشه ای را صادر کرده و هدفشان طولانی شدن جنگ است در حالی که می‌دانیم بمب خوشه‌ای برای کشتار غیر نظامی به کار می‌رود و توسط کشورهای مختلف استفاده از آن ممنوع است.

این کارشناس مسایل بین‌الملل تصریح کرد: در واقع هدف آمریکا این است روسیه واکنش نشان داده و تعداد زیادی از مردم اوکراین کشته شوند و جنگ تا جایی ادامه یابد که تا آخرین اوکراینی کشته شوند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین با بیان این که روسیه مجبور است مسیری را ادامه دهد اگر مجبور نبود وارد جنگ نمی شد، اظهار داشت: بنابراین روسیه مجبور است ادامه دهد تا این که یا مصالحه شود یا جنگ را به نحوی پیروزمندانه تمام کند، گرچه روسیه تنها 10 درصد توانمندی نظامی خود را در این جنگ استفاده کرده و فعلا از سلاح های پیشرفته خود استفاده نکرده است.

مدیر خبرگزاری اسپوتنیک در تهران همچنین افزود: بنابراین روندی که آمریکایی‌ها پیش می‌برند به دنبال این هستند به گونه‌ای روسیه وادار شود از تسلیحات پیشرفته خودش استفاده کند و مطمئنا این اتفاقات به ضرر مردم اوکراین تمام می‌شود. برای زلنسکی مهم نیست چه بلایی سر مردم اوکراین می‌آید، حتی آمریکایی‌ها در گزارش‌هایشان به این موضوع اشاره کرده اند، لذا وقتی کل مردم اوکراین کشته شوند او پولها را برداشته و جای دیگری برای خود زندگی می‌کند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به این که ضد حمله اوکراین آن هم با وجود تبلیغات زیاد شکست مفتضحانه و فاجعه باری بود، گفت: بیش از آنچه تصور می شد ازطرف غرب، ناتو و ایالات متحده سلاحی نمانده بود که تحویل اوکراین نداده باشند، حتی نیروهای آن‌ها داوطلبانه وارد جنگ علیه روسیه شدند، با این حال دیدیم علیرغم چند بار ضد حمله با شکست مواجه شدند.
وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در این ارتباط این است که تصمیم گیرنده اوکراین نیست، آمریکا است و هدف آمریکا نیز نابودی اوکراین، نابودی اروپا و شکستن کمر روسیه است برای همین تا این اندازه هزینه می‌کند. در نتیجه مادامی که اهدافش محقق نشده باشد اجازه نمی‌دهد صلح و آتش بس برقرار شود.
آبشناس با بیان این که جریانی که آمریکایی‌ها به راه انداخته‌اند نابودی اتحادیه اروپاست، گفت: اتحادیه اروپا رقیب اقتصادی برای آن هاست در واقع یکی از اهداف اصلی آمریکا، نابودی اتحادیه اروپا است، آمریکا امروز می بیند که علاوه بر اتحادیه اروپا، چین و کشورهای در حال رشد مانند هند و برزیل رقبای اقتصادی خواهند بود.
وی در پایان اظهار داشت: بنابراین آمریکا می داند اگر اقتصاد این کشورها رشد کند اقتصاد آمریکا با فروپاشی مواجه می شود، در نتیجه دلیل بحران ها این است که تمامی این اقتصادها نابود شوند.

310310