شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#قیمت#اگر#شاهین#خریدید#خوش#حالتان#جدول

اگر خودرو شاهین خریدید خوش به حالتان + جدول قیمت

اگر خودرو شاهین خریدید خوش به حالتان + جدول قیمت

بازار خودرو امروز ۱۷ تیر ۱۴۰۲ شکل و شمایل عجیبی داشت، به طوریکه سایپایی‌ها با رشد راهی بازار شدند، اما ایران خودرویی‌ها افت و ثبات قیمت را تجربه کردند.

قیمت‌گذاری عجیب خودرو در حالی امروز رقم خورده که به گفته فعالان بازار خودرو همچنان این بازار بدون مشتری است و خبری از خریدار نیست. با این شرایط می توان گفت افت قیمت خودرو هم نتوانسته این بازار را از رکود خارج کند و مشتریان را به میدان آورد. با توجه به رکودی که در بازار حاکم است برخی از خریداران قیمت این روزها را غیر واقعی خوانده و آن را نوعی تعیین نرخ از سوی واسطه‌ها اعلام می‌کنند. 

 از سوی دیگر بازار خودرو امروز در حالی روند عجیب و غریبی به خود گرفت که نرخ دلار هم کم رمق بود؛ دلار هرچند امروز صبح رشد قیمت داشت، اما از نیمه روز به بعد ثابت شد.

قیمت شاهین 17 تیر

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲ معمولی» و «ساینا» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار ۵۸۰ میلیون تومانی شد و رشد ۱۳ میلیونی را تجربه کرد، با این شرایط می‌توان گفت این خودرو برای بازگشت به جمع ۶۰۰ میلیون تومانی‌ها خیز برداشته است. اما در میان محصولات سایپا خانواده کوییک هم امروز در بازار رشد قیمت داشت. با این شرایط «کوییک‌R» در بازار ۳۴۶ میلیون تومان قیمت خورد و رشد یک میلیونی را تجربه کرد، اما «کوییک معمولی» هم در بازار ۳۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشدی یک میلیونی داشت.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد در میان خانواده تیبا هم امروز «تیبا صندوقدار» در بازار ۳۴۰ میلیونی قیمت گذاری شد و رشد یک میلیونی داشت، اما «تیبا ۲ معمولی» در بازار ۳۴۶ میلیون تومان قیمت خورد و تنها خودرویی بود که در میان سایپایی‌ها تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» هم امروز رشد ۲ میلیونی داشت و در بازار ۳۳۱ میلیون تومان قیمت‌ خورد.