شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#اصلاح‌طلبان

برخی فکر می‌کنند اصلاح‌طلبان زینت‌المجالس هستند!

یک نماینده سابق مجلس می‌گوید: برخی خودشان را قیم مردم می‌دانند و با سواستفاده اختیارات مردم را به دست گرفته و در همه امورات شخصی دخالت می‌کنند، باعث خشم و عصبانیت آن‌ها شده است.

اصلاحات نیوز نوشت: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده سابق مجلس در گفتگویی با اشاره به وضعیت فعلی کشور و نزدیکی به انتخابات مجلس می‌گوید: متاسفانه سیاست یکدست کردن کشور که نتیجه آن را شاهد هستیم، کشور را به سمتی برده که هیچ نقاد و ترمزگیری ندارد، در صورتی که در قانون اساسی، اصل تفکیک قوا برای همین امر است که قوا توسط همدیگر کنترل شوند و رهبری هم بالای سر این سه قوه بود. 

وی ادامه داد: اکنون این سیاست بسیار غلط باعث تجمیع قوا شده است. مردم قوه قضاییه را به عنوان قوه تظلم خواه می‌شناختند، قوه مجریه را به عنوان قوه ای که می‌توانند از آن مطالبه کنند و قوه مقننه هم نامش خانه ملت بود، قوه ای که باید در آن درد مردم گفته شود. حالا برخی در آن می‌گویند سرعت خدمات دولت رئیسی سرعت نور است! مردم به این نتیجه رسیده اند که این‌ها که قرار است که یکدست کنند، دیگر نیازی به مردم وجود نداردو خودشان تصمیمات را گرفته اند و ما فقط میان چند نفر که انتخاب شده اند را ما انتخاب می‌کنیم؛ نه اینکه خودمان حق داشته باشیم چیزی را از ابتدا انتخاب کنیم. 

جعفرزاده با بیان اینکه مردم سوالات زیادی دارند، گفت: اگر مردم بخواهند در انتخابات مشارکت کنند طبیعتا می‌پرسند که مثلا چرا علی لاریجانی را رد صلاحیت کردند؟ با اینکه رهبری هم گفته بود جبران کنید! خب برخی حتی به سخنان رهبر انقلاب هم توجه نمی‌کنند. اگر لاریجانی و احمدی نژاد و دیگران بد هستند، بگذارید خود مردم انتخاب کنند! اینکه برخی خودشان را قیم مردم می‌دانند و با سواستفاده اختیارات مردم را به دست گرفته و در همه امورات شخصی آنها دخالت می‌کنند، باعث خشم و عصبانیت آنها شده است. 

وی در ادامه می‌گوید: همه نظرسنجی ها حکایت از دلسردی مردم دارد. دولت با شعار چندصد هزار برنامه روی کار آمد اما حالا کار به جایی رسیده که مردم گوشت و مرغ هم نمی‌توانند بخرند. وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شرایط به بدترین شکل ممکن پیش رفته است. شما اگر نصفه شب به فرودگاه امام بروید می‌بینید که همه جوانان و نخبه‌های این کشور در حال مهاجرت هستند. علت همه این مشکلات هم حذف مردم است. متاسفانه تندروها در همه قوا حضور پیدا کرده اند و به جای مردم تصمیم گیری می‌کنند. به نظرم اکنون یک قوه عاقله ای پیدا شده و سعی کرده تا از افرادی که به ناحق کنار گذاشته شده اند، بخواهد تا در انتخابات حضور پیدا کنند. نمیتوانم از جزئیات مکالمه ای که با افراد برای درخواست حضور در انتخابات صورت گرفته بگویم، اما شنیده ام به آنها خیال راحتی داده اند تا پرونده های دروغینی که برعلیه‌شان ایجاد کرده بودند و آنها را رد کرده بودند را کنار میگذارند. 

نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی با بیان اینکه همه ارکان نظام هنوز به این نتیجه نرسیده که انتخابات آتی میزان مشارکت پایین است و باید برای آن تلاشی صورت بگیرد، گفت: یک یا دو نهاد اکنون برای افزایش میزان مشارکت تلاش می‌کند و همانطور که می‌دانید در موضوع انتخابات 29 نهاد مشارکت دارند. عمده ترین آنها وزارت کشور است. اکنون بگویند ستاد انتخابات کشور کجاست ؟ رهبری برای انتخابات توصیه رقابتی و سالم بودن کردند، آیا وزیر کشور در این راستا حرکتی کرده است؟ شورای نگهبان حرکت جدیی در راستای فرامین رهبری کرده است؟ 

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر باهنر مبنی بر اینکه اصلاح طلبان در انتخابات حضور پیدا کنند و مشارکت را بالا ببرند و بعد هم کنار بروند، گفت: متاسفانه برخی تصورشان از انتخابات یک نمایش‌نامه است یعنی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون زینت‌المجالس هستند و ماهی را اصولگرایان تندرو می‌گیرند. اینکه تلاش برخی نهادها برای افزایش مشارکت، بستگی به زمان و اینده دارد. مردم حرفه ای شدند و و مردم احساسی 40 سال قبل نیستند. مردم سطح اطلاعاتشان بالا رفته و با همان مهره‌ای که دولت بازی می‌کند، بازی می‌کنند و دیگر فریب نمی‌خورند. مردم به سخنان و شعارهای دولت می‌خندند و رد می‌شوند. کدام یک از دولتمردان جرات دارد تا در مترو و صف نانوایی برود؟ دولت از بطن جامعه بی خبر است و سخنان رئیسی قلب مردم را به درد می‌آورد، خیلی ناراحت کننده اس که دولت حتی مشکلات مردم را انکار می‌کند و می‌گوید قطار پیشرفت در حال حرکت است. مردم احساس می‌کنند به شعورشان توهین می‌شود.