شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جدید#اختلال#خواب؛#دستاورد#برای#مردم#نظرسنجی

اختلال خواب؛ دستاورد جدید دولت برای مردم + نظرسنجی

نتایج نظرسنجی «دنیای اقتصاد» در این‌باره نشان می‌دهد «شروع غیرعادی ساعت‌کار (از ۶ صبح)» باعث اختلال خواب شهروندان شده و اثری در صرفه‌جویی انرژی در محل کار نداشته است.

اختلال خواب؛ دستاورد جدید دولت برای مردم + نظرسنجی
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۱۸:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه دنیای اقتصاد طی نظرسنجی از شهروندان درباره تغییر ساعت اداری و تاثیرات آن پرسیده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، درام «تغییر ساعت کار» که طی یک ماه گذشته باعث سردرگمی شاغلان، خانوارها و فعالان اقتصادی شده، در اپیزود جدید خود، «اختلال‌خواب» شهروندان را هم به دنبال داشته است. نتایج نظرسنجی «دنیای اقتصاد» در این‌باره نشان می‌دهد «شروع غیرعادی ساعت‌کار (از ۶ صبح)» باعث اختلال خواب شهروندان شده و اثری در صرفه‌جویی انرژی در محل کار نداشته است.

این روزنامه افزوده است: به دنبال عدم تغییر ساعت رسمی کشور در سال جاری، دولت، ساعت کار کارمندان را به ۶صبح منتقل کرد. هرچند که قرار بود به‌دلیل مشکلات ایجادشده بر اثر این تغییر شروع ساعت‌کار، ساعت کاری مجددا به روال قبل (عادی) بازگردد، اما آنچه در حال حاضر برای کارکنان و کارمندان دستگاه‌های مختلف جاری و برقرار است به این صورت است که کارکنان برخی از شرکت‌های دولتی به‌دلیل اضافه‌کاری تا ساعت ۴بعدازظهر در محل کار حضور دارند و برخی هم کماکان مجبور هستند «کار را از همان ۶ صبح که بخش پایانی ساعت خواب است، شروع کنند.» در نظرسنجی «دنیای‌اقتصاد» اکثر شهروندان خواستار بازگشت ساعت کار به رویه گذشته شدند. حال باید دید با توجه به نتایج منفی، سیاستگذار از «ساعت دستوری» عقب‌نشینی می‌کند؟

نظرسنجی ساعت خواب