شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ارز ترجیحی#مرغ#رئیسی

انتقاد خبرگزاری تسنیم از دولت رئیسی به خاطر حذف حساب نشده ارز ترجیحی و گرانی شدید مرغ +عکس

یکی از خبرگزاری‌ها حذف ارز ترجیحی واردات نهاده‌های دامی که باعث رسیدن مرغ به کیلویی 100 هزار تومان شد را «حساب‌نشده» خواند.

انتقاد خبرگزاری تسنیم از دولت رئیسی به خاطر حذف حساب نشده ارز ترجیحی و گرانی شدید مرغ +عکس
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۱۶:۴۵:۵۲
اعتمادآنلاین |

 بعد از حذف ارز واردات نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومان و تامین نهاده‌ها با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ( افزایش ۷ برابری)، مشخصا برخی مرغداران نتوانستند سرمایه در گردش لازم برای تامین نهاده‌های دامی را تامین کنند.

به گزارش تسنیم، همین امر سبب شد تا علی‌رغم وجود نهاده‌های دامی، برخی مرغداران نتوانند سرمایه در گردش لازم برای تامین نهاده‌های دامی را تامین کنند و همین امر موجب کاهش تولید شده و در نتیجه عرضه مرغ کاهش یابد و شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار باشیم.

 مقصر اصلی قیمت‌های نامتعارف در بازار مرغ، حذف حساب نشده ارز ترجیحی در راستای سیاست‌های تعدیل اقتصادی بوده و با وجود هشدارها در مورد تبعات این اقدام، مسئولان وقت در تیم اقتصادی دولت به ابعاد مختلف موضوع مثل بحران سرمایه در گردش ناشی از ۷ برابر شدن هزینه تامین نهاده توجه نکرده‌اند.

در زمان حذف ارز ترجیحی حدود 30 هزار تومان بود و تقریبا پس از حدود یکسالی که از سیاست حذف ارز 4200 تومانی می گذرد، انتظار افزایش قیمت مرغ تا 100 هزار تومان وجود داشت.

 

 

 

 

مرغ