شهر خبر

پنتاگون: پیروزی روسیه، بدتر از مرگ غیرنظامیان با مهمات خوشه‌ای است!

پنتاگون: پیروزی روسیه، بدتر از مرگ غیرنظامیان با مهمات خوشه‌ای است!

ایسنا نوشت: مقام ارشد پنتاگون اذعان کرد، ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین می‌تواند تلفات غیرانسانی به همراه داشته باشد اما تاکید کرد که نگرانی‌های ناشی از موفقیت روسیه در میدان جنگ "مهم‌تر" از چنین نگرانی‌هایی است!

به نقل از راشا تودی، کالین کاهل، معاون وزیر دفاع آمریکا خطاب به خبرنگاران اذعان کرد: تصمیم کاخ سفید برای تصویب یک بسته کمکی برای اوکراین به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار که شامل مهمات خوشه‌ای می‌شود می‌تواند خطراتی را بری غیرنظامیان ایجاد کند.

کاهل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پنتاگون به متحدانش اطمینان داده که این مهمات آسیب غیرانسانی ایجاد نخواهد کرد، گفت: من هم مانند هر شخص دیگری نگران وضعیت انسانی هستم اما بدترین چیز برای غیرنظامیان در اوکراین پیروزی روسیه در این جنگ است!

وی افزود که کی‌یف وعده داده است که از مهمات خوشه‌ای در مناطق شهری پرجمعیت غیرنظامی استفاده نکند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان، تصمیمی مبنی بر ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین را "دشوار" توصیف و ادعا کرد که اوکراین برای جلوگیری از حملات روسیه به مهمات خوشه‌ای نیاز دارد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا هم گفت: تلاش برای انتقال مهمات خوشه‌ای، یک حرکت ناامیدکننده است. این اقدام حکایت از این دارد که ایالات متحده و دار و دسته‌اش متوجه شده‌اند که ناتوان هستند. با این حال، آنها نمی‌خواهند به شکست خود و شکست تلاش‌های نیروهای اوکراینی برای انجام حمله علیه «مناطق روسی» اعتراف کنند. از این رو این جنون تازه آنهاست.

تصمیم آمریکا برای ارائه بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین با انتقادهای بین‌المللی مواجه شده و دبیرکل سازمان ملل تمایل خود را برای عدم استفاده از این سلاح‌ها در میدان ابراز کرده است.

310310