شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای شهر#تهران#انسانی#شهر تهران

با صدور بیانیه ای: خانه اندیشمندان علوم انسانی از شورای شهر کمک خواست

با صدور بیانیه ای: خانه اندیشمندان علوم انسانی از شورای شهر کمک خواست

به گزارش خبرآنلاین، خانه اندیشمندان علوم انسانی به صدور بیانیه ای اعلام کرد: به استحضار شهروندان عزیز و گرامی می‌رساند مصمم هستیم تا تمام برنامه‌های این خانه طبق اعلام قبلی برگزار شود و وقفه‌ای در روند آن ایجاد نگردد. لذا از شورای اسلامی شهر تهران و سایر شخصیت‌های حقوقی و حقیقی که دل در گرو رشد و پیشرفت و اعتلای کشور عزیزمان دارند برای ادامه حیات علمی و فرهنگی این مجموعه تقاضای حمایت و کمک داریم.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهروندان شریف و فرهنگ دوست

ضمن تبریک عید سعید غدیر بر شما یاران صمیمی و همراهان همیشگی خانه اندیشمندان علوم انسانی نکاتی چند را باستحضار میرساند. پیش از هر چیز وظیفه خود می‌دانیم از حمایت‌های گسترده و بی‌دریغ همه شما فرهیختگان و صاحب نظران عرصه‌های علمی و فرهنگی و اصحاب شریف رسانه که در طول چند روز اخیر مسؤلانه وبه طور شبانه روزی پیگیر اتفاقات مربوط به این مجموعه بوده و از حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی دفاع کرده‌اید صمیمانه و خالصانه سپاسگزاری ‌کنیم.
همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران اسلامی دارند، نیک می‌دانند خانه اندیشمندان علوم انسانی در طول دوازده سال فعالیت خود از هیچ کوششی برای ایجاد بستر مناسب گفتگو، نقد و نظر و تعامل منطقی و عالمانه از طریق برگزاری برنامه‌های علمی و فرهنگی به ویژه تجلیل و تکریم مقام شامخ پیشکسوتان و صاحب نظران و استادان برجسته علوم انسانی فروگذاری نکرده و مفتخر است در طول این سال‌ها حدود سه هزار برنامه علمی و فرهنگی برای مخاطبان فرهیخته خود طراحی و اجرا کرده است.
متاسفانه در روزهای اخیر با اقدام غیر مسؤلانه و تعجب برانگیز مدیرانی از شهرداری تهران برای تصرف این مجموعه که با ورود نامتناسب با شان خانه اندیشمندان و تغییر نگهبانان و تعویض قفل اتاق مدیریت و کارکنان آغاز شد، مسائل ناخوشایندی پیش آمد که لازم است برای تنویر افکار عمومی توضیحات مختصری داده‌شود.
ان شاءالله طی روزهای آینده با صدور بیانیه‌ای به تفصیل مواضع این نهاد مدنی مستقل به اطلاع عزیزان خواهد رسید:

۱- موسسه فرهنگی خانه اندیشمندان علوم انسانی دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هویت این شخصیت حقوقی از مکان و محل استقرار یعنی ساختمان واقع در بوستان ورشو که تحت مالکیت شهرداری تهران است، باید تفکیک شود. بنابراین ضمن تصریح بر بهره‌مندی خانه از حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری در طول سال‌های گذشته، اعلام می‌داریم شهرداری تهران مالک خانه اندیشمندان علوم انسانی نیست.

۲- خانه اندیشمندان علوم انسانی در طول ۱۲ سال گذشته و در دوره‌های مختلف مدیریت شهری، همواره برای رفع موانع و پیشبرد اهداف علمی‌اش با اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد شهرداری و سایر نهادهای کشوری تعامل و تعاطی داشته و از ظرفیت عظیم و گسترده استادان و صاحب نظران علوم انسانی و اجتماعی برای کمک به حل مشکلات مبتلابه شهر تهران و ایران اسلامی استفاده کرده است.

۳- متاسفانه روز سه شنبه هفته گذشته؛ درکمال تعجب و ناباوری ماموران شهرداری تهران با بهره‌گیری از عوامل انضباط شهری غافلگیرانه اقدام به تصرف غیرقانونی خانه اندیشمندان علوم انسانی کردند. در واکنش به این اقدام عجولانه پیگیری‌های گسترده‌ای برای حل مشکل به‌عمل آمد اما متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد. به همین دلیل موضوع از طریق مراجع ذیصلاح قضایی پیگیری و منجر به صدور دستور موقت شد.

۴- علی‌رغم صدور دستور موقت و حضور نیروهای انتظامی در خانه اندیشمندان، عوامل شهرداری از اجرای حکم استنکاف کرده و تا این لحظه وضعیت به روال سابق برنگشته است.

۵- در روزهای گذشته برخی اتهامات غیرمنصفانه و دور از واقعیت به خانه اندیشمندان علوم انسانی نسبت داده شد که انشاءالله طی چند روز آینده به تفصیل به تک‌تک آن‌ها پاسخ مستدل داده می‌شود.

۶- ضمن توجه به اصل عدم سواستفاده رسانه‌های معاند از موضوع، به طور همزمان رایزنی با دلسوزان کشور و نیز پیگیری‌های حقوقی انجام می‌شود و نتایج متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

در پایان به استحضار شهروندان عزیز و گرامی می‌رساند مصمم هستیم تا تمام برنامه‌های این خانه طبق اعلام قبلی برگزار شود و وقفه‌ای در روند آن ایجاد نگردد. لذا از شورای اسلامی شهر تهران و سایر شخصیت‌های حقوقی و حقیقی که دل در گرو رشد و پیشرفت و اعتلای کشور عزیزمان دارند برای ادامه حیات علمی و فرهنگی این مجموعه تقاضای حمایت و کمک داریم.

216216