شهر خبر

شترگاوپلنگ بنز / خودروی ترکیبی از راه رسید

شترگاوپلنگ بنز / خودروی ترکیبی از راه رسید

مرسدس‌بنز بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، از جدیدترین محصول خود که در واقع ترکیبی از مدل‌های C کلاس و E کلاس کوپه و کبریولت است، تحت نام CLE رونمایی کرد.

 ما فکر می‌کردیم که این روز هرگز نخواهد آمد، اما مرسدس‌بنز بالاخره از CLE، کوپه جدید خود رونمایی کرد.

بیایید با یک خبر بزرگ شروع کنیم؛این فقط یک کلاس C با دو در نیست. در حالی که CLE همان فاصله بین دو محور ۱۱۲.۸ اینچی را با C دارد، ۴.۰ اینچ طولانی‌تر است و طول کلی ۱۹۱.۰ اینچ است.این باعث می‌شود نه تنها ۶.۵ اینچ از کلاس C کوپه بلندتر باشد، بلکه شش دهم اینچ از کلاس E کوپه هم بلندتر است.

برخلاف طیف موتورهای چهار سیلندر برای کلاس C جدید، CLE با پیشرانه شش سیلندر عرضه می‌شود. CLE ۴۵۰ ۴Matic دارای یک پیشرانه شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توئین توربو است که توسط یک ژنراتور استارت یکپارچه برای تولید حداکثر قدرت ۳۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون‌متری پشتیبانی می‌شود.

بنز۲

این مجموعه همچنین شامل یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و یک سیستم چهار چرخ محرک است که برای وزن کمتر در مقایسه با C کلاس کوپه دوباره طراحی شده است. همچنین یک مدل پایه چهار سیلندر در ایالات متحده هم وجود دارد.

CLE ۳۰۰ ۴Matic از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو و همچنین یک پیشرانه هیبریدی ملایم، با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون گشتاور بهره می‌برد.این پیشرانه به همان گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم ۴Matic اختصاصی این شرکت متصل می‌شود.

در مورد عملکرد دو نسخه CLE برای بازار ایالات‌متحده، علاوه بر حداکثر سرعت، که به صورت الکترونیکی به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، صحبتی وجود ندارد.

در مقایسه با یک سدان کلاس C معمولی، CLE کوپه جدید شش دهم اینچ پایین‌تر از قرار دارد. علاوه بر سیستم تعلیق استاندارد، مرسدس یک گزینه اسپورت‌تر را نیز ارائه می‌کند.سیستم تعلیق استاندارد در مدل شش سیلندر و غیراستاندارد همراه با پکیج AMG برای مدل چهار سیلندر، با فنرهای سفت‌تر، عرضه می‌شود.

طراحی CLE به طور کلی، ترکیبی از چندین مدل مرسدس‌بنز است.در نمای جلو، طراحی چراغ‌ها به شدت یادآور مدل CLA است؛البته که از کشیدگی بیشتری نسبت به آن بهره می‌برد.در سایر بخش‌های این قسمت، تغییر بنیادینی مشاهده نمی‌شود و با همان جلوپنجره و سپر اسپرت روبه‌رو هستیم.

در نمای پشتی، طراحی چراغ‌ها شباهت بسیار زیادی با نسل جدید GLC کوپه دارند.دیفیوزر خودرو با اگزوزهای اسپرت و کروم‌کاری، تزئین شده است.

بنز۳

فضای داخلی، به نوبه خود، تقریباً یک کپی از کابین کلاس C همراه با کربن‌ کاری و یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی مستقل در کنسول مرکزی و یک کیلومترشمار دیجیتال ۱۱.۹ اینچی دیگر است.صندلی‌های جلو بسیار متفاوت هستند و با طراحی انحصاری CLE که دارای دو بلندگو در پشت سری‌ها به عنوان بخشی از سیستم صوتی استاندارد Burmester است، ارائه می‌شود. برای اولین‌بار در یک مرسدس، قفل صندلی‌ها با حلقه ناپا ظریفی که در لبه بالایی پشتی قرار دارد، باز می‌شود تا امکان دسترسی به صندلی‌های عقب فراهم شود.