شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قم#جمعه#امام جمعه#تحریم

امام جمعه قم: تحقق برنامه‌های گذشته کمتر از ۵۰ درصد است

امام جمعه قم: تحقق برنامه‌های گذشته کمتر از ۵۰ درصد است

ایرنا نوشت:اعرافی، امام جمعه قم گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تحقق برنامه‌های گذشته کمتر از ۵۰ درصد است که بخشی از آن‌ها به خاطر تحریم و بخشی دیگر از کاستی‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی‌ها حکایت دارد.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به عضویت ایران به‌عنوان عضو دائم شانگهای گفت: نگاه و رویکرد دولت در تقویت روابط با شرق و تعمیق روابط و ارتباطات، راهبرد صحیح و درستی است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، همچنین با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسط دولت و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اشتغال، ازدواج، معیشت، مسکن و جمعیت باید در برنامه هفتم به‌درستی پیش‌بینی شود.

وی بابیان اینکه در برنامه هفتم باید به معیشت روزانه مردم توجه شود، تصریح کرد: در این برنامه، در کنار مسائل اجتماعی نباید نسبت به مساله فرهنگ، نخبگان، فناوری، تأمین زیرساخت‌ها برای شکوفایی استعدادها، تولید و غیره کم‌توجهی صورت بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تحقق برنامه‌های گذشته کمتر از ۵۰ درصد است که بخشی از آن‌ها به خاطر تحریم و بخشی دیگر از کاستی‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی‌ها حکایت دارد.

اعرافی در ادامه گفت: ما از موضع اخیر آلبانی در خصوص منافقین حمایت می‌کنیم و از آن‌ها انتظار داریم مانده پساب منافقین را نیز دور بریزند و آن‌ها را در سرزمین خود جای ندهند.

امام‌جمعه قم همچنین با اشاره به حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی افزود: ما از شهر قم به جوانان فلسطین و لبنان پیام می‌دهیم که ایستادگی کنید و پیروزی نهایی با حمایت مسلمانان و یاری خداوند در انتظار شما است.

وی در ادامه بابیان اینکه غدیر خم اقیانوس مواج فیوضات الهی است و عید الله الاکبر مسلمانان است، گفت: بزرگی غدیر از آنجایی است که آخرین موضع رسول گرامی خدا در خصوص امامت و ولایت بیان و نصب امام و ولی به‌صورت صریح در غدیر خم انجام شد.

وی ابراز داشت: بیش از ۱۰۰ شاعر بزرگ در طول تاریخ داستان غدیر خم را در گوشه و کنار تاریخ به نظم و نثر نقل کرده‌اند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری بابیان اینکه به‌رغم تمام موانع سنگین، غدیر خم ماندگار شده و به دست ما رسیده است، گفت: علامه امینی در کتاب الغدیر ثابت کرد حدیث غدیر معنای ولایت و زعامت عظما است و تواتر آن در حد فوق‌العاده است.

۲۱۶۲۱۷