شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#اوکراین

بایدن گفتگوی محرمانه با روس‌ها را نپذیرفت

بایدن گفتگوی محرمانه با روس‌ها را نپذیرفت

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز تاکید کرد که دولت جو بایدن، اجازه ملاقات‌های محرمانه مقامات ارشد سابق امنیت ملی با سرگئی لاوروف و دیگر مقامات روس درباره مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در اوکراین را نداده است.

ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد که مقامات سابق آمریکا در ماه آوریل با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نیویورک دیدار کردند و ریچارد هاس، دیپلمات سابق آمریکایی و رئیس برکنار شده شورای روابط خارجی و همچنین دو دستیار سابق کاخ سفید به آنها پیوستند.

این شبکه افزود که مشخص نیست چند بار این گروه که شامل مقامات سابق پنتاگون می‌شد، با دیگر مقامات ارشد روسیه که گمان می‌رود نزدیک به کرملین هستند، گفت‌وگو کرده است. این شبکه اشاره کرد، حداقل یک فرد ناشناس از این گروه به روسیه سفر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالات رویترز در این باره گفت: دولت بایدن با این گفت‌وگوها موافقت نکرده. وی افزود: همانطور که بارها گفته‌ایم، هیچ چیز بدون مشارکت اوکراین درباره این کشور بررسی نخواهد شد.

سخنگو به سیاست دولت بایدن مبنی بر عدم گفت‌وگو درباره مذاکرات احتمالی برای پایان دادن به جنگ بدون حضور مقامات اوکراینی اشاره کرد.

این سخنگو افزود که دولت به تامین تسلیحات برای کی‌یف ادامه خواهد داد تا مقامات اوکراینی بتوانند "وقتی فکر می‌کنند زمان مناسب است، از موضع قدرت مذاکره کنند."

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از شش نفر از آگاهان از این گفت‌وگوها گزارش داد که هدف آنها ایجاد زمینه‌ای برای گفت‌وگوهای احتمالی جهت توقف جنگ روسیه و اوکراین است.

این روزنامه همچنین به نقل از دو منبع گفته است که این گفت‌وگوها با اطلاع دولت اما نه به دستور آن انجام گرفته و کسانی که با لاوروف ملاقات کردند، پس از این دیدار جزئیات را به کاخ سفید ارائه کردند.

311311