شهر خبر

بودجه خانه اندیشمندان ۳ میلیارد و خانه مداحان ۹ میلیارد تومان است!

عضو هیات علمی سابق دانشگاه شهید بهشتی گفت: در جلسه، نماینده شهرداری مطرح کردند بودجه فرهنگی و اجتماعی که به خانه اندیشمندان اختصاص یافته سه میلیارد تومان است.

خبرآنلاین نوشت: محمد فاضلی، عضو هیات علمی سابق دانشگاه شهید بهشتی درباره پلمب خانه اندیشمندان علوم‌انسانی از سوی شهرداری تهران گفتگویی انجام داده است که بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

نماینده شهرداری گفتند، نمی‌خواهند خانه اندیشمندان را تعطیل کنند، بلکه می‌خواهند استادان انقلابی، و بسیجی، در خانه اندیشمندان حضور پر رنگ تری داشته باشند.

ادعای شهرداری این است که مجموعه ساختمان و فضا‌های خانه اندیشمندان گسترده است، در حالی که مدیریت قادر نبوده از این فضا به طور کامل استفاده بهینه به عمل بیاورد. این‌ها برای آن که از همه فضا‌ها استفاده بشود بنابراین دنبال آن هستند تا مدیریت خانه را تغییر بدهند.

شهرداری فضا‌های متعددی از جمله ده‌ها فرهنگ سرا و سالن‌های اجتماعی در سراسر تهران در اختیار دارد و به راحتی می‌تواند آن‌ها را در اختیار استادان ارزشی و انقلابی و ... قرار دهد.

بودجه شهرداری برای حقوق فرهنگی شهروندان بسیار ناچیز است، در جلسه، نماینده شهرداری یعنی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری مطرح کردند بودجه فرهنگی و اجتماعی که به خانه اندیشمندان اختصاص یافته سه میلیارد تومان است. این در حالی است که به خانه مداحان ۹ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است. حال اگر مداحان که خودشان دارای کسب و کار وسیع و درآمد هستند، بتوانند ۹ میلیارد تومان دریافت کنند، چگونه است که برای خانه علوم انسانی کشور با دارای هزاران دانشجو و استاد ۳ میلیارد تومان در سال اختصاص می‌یابد؟