شهر خبر

چه غذاهایی برای سلامت روح و روان شما مناسب است؟

به گفته محققان هر چه مردم میوه و سبزیجات بیشتری بخورند، وضعیت ذهنی آن‌ها بهتر است.

چه غذایی برای سلامت روح و روان مناسب است

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از اسپرینگ، تحقیقات نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی سالم با سلامت روانی خوب، صرف نظر از سن و سابقه شما، مرتبط است. افرادی که از غذا‌های ناسالم پرهیز می‌کنند - مانند غذا‌های سرخ شده و فرآوری - علائم ناراحتی روانی کمتری دارند. فقط از هر ده نفر یک نفر در ایالات متحده به میزان توصیه شده میوه و سبزیجات می‌خورند.

مقدار توصیه شده در ایالات متحده ۱ و نیم تا ۲ فنجان در روز میوه و ۲ تا ۳ فنجان در روز سبزیجات است.

در مقابل، رژیم غذایی نامناسب با سلامت روانی ضعیف مرتبط است: گمان می‌رود قند و غلات فرآوری‌شده یکی از مقصران اصلی آن باشند.

دکتر جیم ای. بانتا، محقق و استاد دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: شاید زمان آن فرا رسیده باشد که نقش رژیم غذایی در سلامت روان را بررسی کنیم، زیرا ممکن است انتخاب رژیم غذایی سالم به سلامت روان کمک کند.

قبل از اینکه بتوانیم به طور قطعی پاسخ دهیم، به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما به نظر می‌رسد شواهد اولیه این مسئله را ثابت می‌کند. 

طبق مطالعه دکتر بانتا و تیمش در بین ۲۴۰ هزار داوطلب اهل ایالت کالیفرنیا داده‌های جمع آوری شده از ۱۰ سال گذشته تقریبا این مسئله را ثابت می‌کند. نتایج اولیه تحقیقات این تیم نشان می‌دهد رژیم غذایی در میزان ابتلا به بیماری روانی در بین جوانان و نوجوانان کمتر از ۱۲ سال تاثیر مستقیم دارد. 

به گفته این محققان هر چه مردم میوه و سبزیجات بیشتری بخورند، وضعیت ذهنی آن‌ها بهتر است. خوردن تنها یک وعده اضافی میوه و سبزیجات در روز برای بهبود سلامت ذهنی کافی است.
نتایج این تحقیقات در مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه منتشر شد.