شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#نماینده مجلس

نمایندگان مجلس با دولت رابطه عاطفی دارند!

یک نماینده مجلس گفت: وقتی دولت رئیسی روی کار آمد، نمایندگان با دولت رابطه عاطفی داشتند و نتیجه این شد تا در بسیاری از مواقع در بعد نظارتی کوتاه بیایند.

اصلاحات نیوزنوشت: جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم، می‌گوید: بررسی عملکرد مجلس نسبی است و باید به صورت دقیق و جزیی عملکرد را بررسی کرد. در بعد نظارتی، مجلس یازدهم عملکرد ضعیفی داشته و با توجه به اینکه نزدیکی زیادی به دولت فعلی دارد و حتی در انتخابات بیش از 220 نفر از نمایندگان به رئیسی نامه نوشتند تا کاندیدا شود و برخی از آنها نیز عضو ستاد او بودند. همین موضوعات باعث شد تا وقتی دولت رئیسی روی کار آمد، این افراد با دولت رابطه عاطفی داشته باشند که نتیجه این شد تا در بسیاری از مواقع در بعد نظارتی کوتاه بیایند و ترک‌فعل‌ها، تخلف ها و کم کاری ها را نادیده بگیرند. 

وی ادامه داد: دولت برخی از قوانین را رعایت نکرد، شعارهایی که درباره اشتغال و مسکن داده بود را عملی نکرده و مجلس هم ورود نکرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشارکت در انتخابات آتی مجلس کمتر از دوره قبل است، گفت: دلیل این اتفاق هم این است که مجلس انتظارات مردم را برآورده نکرده است. دولت به میل خودش کالای اساسی را گران کرد، تورم کمرشکن را به مردم تحمیل کرد، قیمت مسکن سر به فلک کشید، تا جایی که در 80 سال گذشته ما چنین تورمی را با این درصد بالا نداشته‌ایم. در یک سال تورم مواد خوراکی به بیش از 70 درصد رسید اما با همه این اوضاع، مجلس وارد نشد تا با دولت برخورد کند و حتی برای اینکه به دولت فشار وارد نشود، راه‌کار آنچنانی هم مطرح نکرد. 

با توجه به اینکه نزدیکی زیادی به دولت فعلی دارد و حتی در انتخابات بیش از 220 نفر از نمایندگان به رئیسی نامه نوشتند تا کاندیدا شود و برخی از آنها نیز عضو ستاد او بودند. همین موضوعات باعث شد تا وقتی دولت رئیسی روی کار آمد، این افراد با دولت رابطه عاطفی داشته باشند که نتیجه این شد تا در بسیاری از مواقع در بعد نظارتی کوتاه بیایند و ترک‌فعل‌ها، تخلف ها و کم کاری ها را نادیده بگیرند. 

محمود زاده در ادامه گفت: این انفعال مجلس و همراهی با دولت باعث می‌شود تا مردم امیدشان کمتر شود و همین باعث کاهش میزان مشارکت می‌شود. اگر در اواخر امسال که انتخابات برگزار می‌شود، رویه همین باشد و آقایان هم حضور افراد را همچنان محدودتر کنند، میزان مشارکت مردم حتما کمتر خواهد بود. اما اگر رویه را تغییردهند و فضا را برای حضور افراد از همه جناح‌ها باز کند، می‌توان به افزایش مشارکت البته در حد کم نه آنچنانی، امید داشت. 

نماینده مردم مهاباد در مجلس افزود: این انفعال مجلس و همراهی با دولت باعث می‌شود تا مردم امیدشان کمتر شود و همین باعث کاهش میزان مشارکت می‌شود. اگر در اواخر امسال که انتخابات برگزار می‌شود، رویه همین باشد و آقایان هم حضور افراد را همچنان محدودتر کنند، میزان مشارکت مردم حتما کمتر خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتراضات و حوادث سال قبل نیز در کاهش مشارکت مردم در انتخابات موثر است. مسئولین ما در اتفاقات سال قبل عملکرد خوب و به موقعی نداشتند، با افرادی که با مردم رفتار بدی داشتند برخورد نشد و باعث شد تا هزینه زیادی را در کشور بدهیم، تعداد زیادی از افراد کشته و زخمی شوند که همه این ها می‌تواند اثرات مخربی در میزان مشارکت داشته باشد. اگر مردم صدای مردم را می‌شنیدند و صورت مسئله را پاک نمی‌کردند، شاید کار به اینجا نمی‌کشید.