شهر خبر

شورای نگهبان می‌گوید مشارکت اصلا برای من مهم نیست!

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: برخی می‌گویند اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کردند اما اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نکردند بلکه آن‌ها را راه نمی‌دهند.

ایلنا نوشت: جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات و دبیرکل جبهه ایثارگران گفت: امام تاکید کرد: مادامی که به مردم برنگردیم، حقوق مردم را محترم نشماریم و مردم را برای تعیین سرنوشت خودشان مشارکت ندهیم، چیزی به نام جمهوری وجود ندارد و در انتخاباتی که حق انتخاب شدن را از افراد سلب کند، حق انتخاب کردن معنا ندارد.

وی تاکید کرد: ما قطعا نیازمند تعامل و رایزنی با حاکمیت و نهادهای حکومتی هستیم. ما قهر نکردیم. اما ما را حذف و کنار زدند. برخی می‌گویند اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کردند، اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نکردند. اتفاقا یکی از مسیرهایی که برای احقاق حقوق مردم و اصلاح این روند، می‌تواند موثر باشد صندوق رأی است. ولی در زمانی که ما کاندیدایی نداریم و به ما اجازه شرکت نمی‌دهند؛ در جمهوری اسلامی که احزاب اصلاح طلب جایگاهی ندارند، چه تصمیمی بگیریم؟

سخنگوی جبهه اصلاحات تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم در انتخابات مشارکت داشته باشیم که کاندیدای ما به صورت آزاد، برابر و براساس قانون بتواند در معرض رأی قرار بگیرد. نه اینکه برای ما کاندیدا انتخاب کنند.  بعضی از اشخاص و احزاب برای ما کاندیدای انتخابات تدارک ببینند و با آنها لابی کنند و به اسم اصلاح‌طلب تنور انتخابات را داغ کنند

وی افزود: شورای نگهبان می‌گوید مشارکت حداکثری به من چه ربطی دارد؟ مشارکت اصلا برای من مهم نیست. من وظیفه دیگری دارم در حالی که باید گفت اصلا این چیزی که شما می‌گویید وظیفه شما نیست.

امام تاکید کرد: من برای این حاکمیت دلم می‌سوزد که آن را به این روز رساندیم. امروز بچه‌های ایثارگر ما در معیشت‌ خودشان ماندند. اگر دست به اعتراض نمی‌زنند، چون دل‌شان می‌سوزد. آنها بیشتر از کسانی که کف خیابان هستند، اذیت می‌شوند و اگر به کف خیابان نمی‌آیند به دلیل این نیست که نقد ندارند بلکه وضعیت را می‌بینند وآب می‌شوند.