شهر خبر

پاسخ دبیر به این سئوال خبرساز شد!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از بعد پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای هیچ کشوری سابقه نداشته و ندارد. 

ایرنا نوشت: حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه‌دزفولی در یادواره ۴۴ شهید گلستانی کربلای یک و آزادسازی مهران در گرگان اظهار کرد: دشمنان انواع تحریم‌ها از جمله دارو، غذا، سلاح و غیره را علیه ما انجام دادند.

وی بیان کرد: اگر کشوری مانند ترکیه در یک دهم این تحریم‌ها قرار می‌گرفت، کمتر از یک هفته دوام می‌آورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیا اینکه جوانان امروز از ما می پرسند اگر انقلاب نمی شد چه می شد؟ گفت: دشمنان از قبل پیروزی انقلاب اسلامی سعی در تجزیه ایران داشتند و این طرح‌ها را بارها مطرح کرده بودند و اگر امام خمینی (ره) ۲ سال دیرتر انقلاب می‌کرد، خوزستان و کردستان همچون بحرین در زمان پهلوی دوم از ایران جدا می‌شد.

خسروپناه‌دزفولی افزود: این طرح آمریکا برای به تاراج و غارت بردن انرژی منطقه بود و عربستان سعودی امروز این موضوع را فهمیده و به سمت چین به عنوان واسطه برای برقراری روابط با ایران رفته است.

وی با بیان این که پس از گرفتن مسئولیت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش کردیم تا کارهای برزمین مانده در بخش‌های مختلف از دوستان گذشته را به سرانجام برسانیم، اضافه کرد: در این مسیر دوستانی که پیشتر این مسیر را دنبال می‌کردند، دم از به نتیجه نرسیدن و تلاش بیهوده کردن می‌زدند.