شهر خبر

آمریکا بزودی برای ارسال بمب خوشه ای به اوکراین تصمیم گیری می کند

آمریکا بزودی برای ارسال بمب خوشه ای به اوکراین تصمیم گیری می کند

ایرنا نوشت: آمریکا به گفته برخی منابع در این هفته برای ارسال مهمات و بمب خوشه ای به اوکراین تصمیم گیری می کند.

از تاس ، شبکه تلویزیونی CBS به نقل از منابع آگاه اعلام کرد؛ دولت ایالات متحده در حال حاضر در حال بررسی امکان درخواست مدت اوکراین برای دریاف مهمات خوشه ای است تا به نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با یک حمله متقابل کمک کند.

پیش از این، NBC گزارش داده بود که ایالات متحده می تواند تحویل این نوع مهمات را در ماه جولای اعلام کند.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اواخر ژوئن درباره انتقال احتمالی مهمات خوشه‌ای به اوکراین گفت که تصمیم نهایی درباره بمب خوشهای و تامین سامانه‌های موشکی عملیاتی - تاکتیکی ATACMS و F- ۱۶ بر عهده جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده‌است.

لورا کوپر، معاون دستیار رئیس پنتاگون در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا،در ۲۲ ژوئن، گفت که مهمات خوشه‌ای می‌تواند بر وضعیت میدان نبرد تأثیر بگذارد و برای نیروهای مسلح اوکراین، بویژه در ضد حمله حمله مفید باشد. با این حال فردای آن روز روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع گزارش داد که دولت آمریکا تصمیمی در مورد تامین یا عدم تامین آنها نگرفته است.

بمب های خوشه ‌ای می ‌توانند از هواپیما یا سکوهای پرتاب موشکی پرتاب شوند. بدنه این بمبها در آسمان باز می ‌شوند و تعداد بیشماری بمب کوچک (بمبلت) را در زمینی گسترده پخش می ‌کنند. این بمبها درست مثل مین، در هنگام تماس انسان‌ها یا حیوانات منفجر می‌ شوند.

310310