شهر خبر

ملی‌گرای اوکراینی خودش را در دادگاه منفجر کرد

ملی‌گرای اوکراینی خودش را در دادگاه منفجر کرد

ایرنا نوشت: یک مرد ملی‌گرای اوکراینی که به بمب‌گذاری مرگبار ۲۰۱۵ در کی‌یف متهم بود، چهارشنبه در دادگاهی در پایتخت اوکراین مواد انفجاری پرتاب و «خودش را منفجر کرد» و ۲ افسر پلیس نیز زخمی شدند.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت کشور اوکراین اعلام کرد: دو عضو نیروی عملیات سریع زخمی شدند. جان آنها در خطر نیست.

ایهور هومنیوک عامل این انفجار جانش را از دست داد. پلیس در حال بررسی این موضوع است که وی چگونه توانست مواد انفجاری را به دادگاه ببرد.

ایهور کلیمنکو وزیر کشور اوکراین گفت که هومنیوک پس از جلسه استماع در دادگاه خودش را در توالت حبس کرد. او سپس ۲ وسیله انفجاری به سمت نیروی حفاظت پرتاب و تلاش کرد تا از دادگاه فرار کند اما در پی شلیک هوایی نیروی‌های امنیتی متوقف شد.

پس از آن، هومنیوک وارد اتاق دیگری شد و از مذاکره خودداری کرد. یگان عملیات ویژه با توسل به زور در اتاق را باز کرد اما به گفته وزیر کشور اوکراین، هومنیوک بمب سوم را پرتاب و خودش را منفجر کرد.

هومنیوک عضو گروه ملی‌گرای «اسووبودا» بود که اوت ۲۰۱۵ یک نارنجک در خارج از پارلمان اوکراین منفجر کرد که بر اثر آن چهار سرباز کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

حمله وی در سال ۲۰۱۵ پس از آن رخ داد که قانوگزاران لایحه تمرکززدایی را تصویب کردند. طبق این لایحه، مناطق شرق اوکراین از خودمختاری بیشتری برخوردار شدند.

310310