شهر خبر

علی شکوری راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دوم خرداد نبود، قطعا به کره‌شمالی دوم تبدیل می‌شدیم/ انداختن یک برگه در صندوق رأی که انتخابات نیست!

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر دوم خرداد 1376 رخ نداده بود احتمالا جامعه و کشور ما به الگوی کره شمالی شبیه می شد. زیرا مردم آن کشور به دلیل تامین معیشت حداقلی شان قدردان حاکمیت هستند.

دوم خرداد نبود، قطعا به کره‌شمالی دوم تبدیل می‌شدیم/ انداختن یک برگه در صندوق رأی که انتخابات نیست!
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۰۹:۴۳:۲۴
اعتمادآنلاین |

 مواجهه جریان اصلاح‌طلبی با پدیده های سیاسی ایران، یک روایت جدید نیست. ماجرایی است که بیست و هفت سالگی خود را جشن گرفته و به بلوغ فکری دست یافته است. جریانی که به روایتی با خاتمی و انتخابات دوم خرداد، متولد شد و شعارش این بود که قدرت باید پاسخگو و حدود و ثغورش معلوم باشد. جریانی که فراز و نشیب زیادی را متحمل شده و مدعیست تلاش کرده تا با کمترین خسارت ساختار سیاسی را به سمت حکمرانی خوب سوق دهد. انتقاد از حکمرانی آشفته و مطالبه حکمرانی خوب نه یک مطالبه جدید بلکه مطالبه قدیمی است که جریان اصلاحات می گوید بابت آن هزینه زیادی را پرداخت کرده است.

همان مطالبه‌ای که بارها در لابه لای سخنان علی شکوری راد دبیرکل سابق حزب اتحاد ملت، سخنگوی پیشین جبهه اصلاحات و نماینده مجلس ششم خودنمایی می‌کند. 

علی شکوری‌راد، تحلیلگر سیاسی رویاپردازی در مواجهه با قدرت حاکمه را آسیب زا دانست و ضمن بازگویی سنت‌های تاریخی، امیدوار است که شرایط بهینه‌ای برای اصلاح حکمرانی فراهم شود  تا مطالبات مردم با کمترین هزینه و بیشترین تاثیر بدست بیاید.

به گزارش جماران بخش هایی از گفت و گوی شکوری راد را در ادامه می خوانید: