شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نرخ ارز#سرمایه‌گذاری
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با ایبِنا:

رونق سرمایه‌گذاری نیازمند تثبیت نرخ ارز

نوسان بازار‌ها باعث شده تا سرمایه‌گذاران بجای سرمایه‌گذاری در تولید، سرمایه‌های خود را به سمت دلالی و واسطه‌گری سوق دهند.

علیرضا سلیمی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: بانک‌ مرکزی باید با مهار عوامل نوسان قیمت ارز نسبت به تثبیت نرخ در بازار اقدام کند.



وی افزود: مواردی همچون رشد نقدینگی و افزایش پایه پولی باعث افزایش قیمت و نوسان نرخ ارز ومی‌شود که باید بانک مرکزی علاوه بر حضور فعالانه در بازار، با مهار این عوامل تثبیت نرخ ارز را در شرایط کنونی محقق کند.



عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: البته باید بدانیم که به صورت دستوری در بلندمدت نمی‌توان قیمت ارز را کنترل کرد چرا که این اقدام نتیجه عکس می‌دهد و شاهد سر باز کردن آن در بخش‌های دیگر خواهیم بود.



سلیمی با تأکید بر ایجاد ثبات اقتصادی خاطرنشان کرد: ثبات در قیمت‌ها باعث می‌شود تا فضا برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران امن‌تر شود و ما شاهد رشد و رونق تولید و اقتصاد کشور باشیم.



وی افزود: سرمایه‌گذار باید بداند که در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو قیمت کالا‌ها و مواد اولیه چه وضعیتی خواهد داشت تا بتواند با شناخت دقیق از فضای اقتصادی کشور برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری کند.



عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: نوسان در بازار باعث شده تا امروز سرمایه‌گذاران ما به جای اینکه در حوزه تولید سرمایه‌گذاری کنند، سرمایه‌های خود را به سمت دلالی و واسطه گری سوق دهند.

نویسنده: عباسی مزار