شهر خبر

تحریم انتخابات که برخی اصلاح طلبان بدنبال آن هستند،به سود جبهه پایداری است/ اختلافات اصلاح طلبان کماکان ادامه خواهد داشت

تحریم انتخابات که برخی اصلاح طلبان بدنبال آن هستند،به سود جبهه پایداری است/  اختلافات اصلاح طلبان کماکان ادامه خواهد داشت

محمد مهاجری به روزنامه شرق گفت: انگیزه‌ای در میان اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس وجود ندارد و این جریان این ارزیابی را دارد که نمی‌تواند به شکل جدی وارد مجلس دوازدهم شود.

او افزود: طبیعتا شوق و شور حزبی در اصلاح‌طلبان برای ائتلاف‌سازی شکل نخواهد گرفت و اختلافات کماکان ادامه خواهد داشت. اما در یک ارزیابی و تحلیل عمیق‌تر جریان اصلاحات به دو قسمت عمل‌گرا و ایدئولوژیک تقسیم شده است. طیف عمل‌گرای اصلاح‌طلبان با وجود برخی محدودیت‌ها، فشارها و اتفاقات معتقد به مشارکت و حضور در انتخابات است و همچنان هم امیدوار به حضور در ساختار سیاسی و تصمیم‌گیری است.

در مقابل، بخش ایدئولوژیک جریان اصلاح‌طلب که بخش تندرو و افراطی آن محسوب می‌شود، از سیاست تحریم حمایت می‌کند که اتفاقا مکمل سیاست جریان تندرو اصولگرا خواهد بود؛ چون سیاست تحریم از سوی جریان رادیکال اصلاح‌طلب همان سناریوی ایدئالی است که جبهه پایداری به دنبال آن است که باعث کاهش مشارکت و ایجاد زمینه و فضای لازم برای انتخاب مجدد پایداری‌ها خواهد شد. یعنی دولت رئیسی و جبهه پایداری به‌شدت تمایل دارند که جریان ایدئولوژیک و افراطی اصلاح‌طلبان سیاست تحریم را به کل اصلاحات دیکته کنند تا در نهایت به از بین رفتن کامل مشارکت منجر شود.

23302